ما در طول زندگی اغلب درد هایی را تجربه می کنیم و باید از خودمان مراقبت کنیم اما بعضی از درد ها هستند که به دلایل مشکلات فیزیکی اتفاق نمی افتد، بلکه ریشه در روح و روان ما دارند. به نظر شما کدام یک از دردها نشان دهنده این است که ما از لحاظ روحی درگیر شده ایم؟ در این قسمت از بهداشت و سلامت  در این باره توضیح خواهیم داد و شما را با این دردها آشنا خواهیم کرد.
سر درد
این درد ها قصد دارند که به شما بگویند از لحاظ روحی بیشتر به خودتان توجه کنید. میگرن و دیگر انواع سردرد به معنای این است که نباید بیش از حد استرس داشته باشید. باید آب بیشتری بنوشید. غذای مناسب مصرف کنید و کنترل استرس هم مهم ترین عامل محسوب می شود. در واقع بدن با ایجاد سردرد قصد دارد به شما بگوید که الان وقت خوشگذرانی است و باید بیشتر ریلکس کنید.
 
 
گردن درد
داشتن درد در گردن چیزی بیشتر از یک درد معمولی است . اگر از درد گردن رنج می برید، زمان مناسبی است تا به وضعیت روحی خود بیشتر توجه کنید. ممکن است به دلیل موضوعی خودتان را نبخشیده باشید و احساس گناه کنید. در چنین حالاتی مدیتیشن می تواند احساس راحتی و آزادی را به شما انتقال دهد.

 

درد بالای کمر
این درد نشان دهنده این است که شما به یک حمایت عاطفی نیاز دارید. شاید از سمت کسی که دوستش دارید، پس زده شده اید و نیاز به عشق بیشتری در زندگی دارید. درد در قسمت بالای کمر مربوط به احساسات عاشقانه و حمایتی است. شاید لازم باشد که رابطه شما با کسی که دوستش دارید تقویت شود. 

 

درد بالای کمر

 

درد در قسمت پایین کمر
این درد در قسمت هسته ای بدن نشان دهنده درگیری ذهنی به دلیل مسائل مالی است. همچنین اگر به تازگی تجربه جدایی از کسی که دوستش دارید را داشته باشید یا شغل و پول خود را از دست داده باشید، احتمالاً این درد را تجربه خواهید کرد و با بهبود این شرایط درد شما هم برطرف می شود. 

 

درد شانه
بسیاری از ما با شانه درد در طول زندگی مواجه می شویم و احساس می کنیم که یک جسم سنگین روی شانه هایمان قرار گرفته است و فشار زیادی را متحمل می شویم. علت آن هم مشکلات مختلفی است که ذهن ما را به خودشان درگیر کرده است. اگر نسبت به مشکلات بی خیال رفتار کنید و آن ها را به حال خودشان بگذارید، احتمالاً درد شانه شما هم بهبود پیدا می کند.

 

درد شانه

 

درد لگن
اگر در قسمت تحتانی بدن خود با سفتی و درد مواجه هستید، احتمالاً به معنای این است که در شرایطی گیر افتاده اید که از حرکت کردن به سمت آینده احساس نگرانی زیادی دارید و نمی خواهید از حوزه راحتی خود خارج شوید. همچنین علامت این است که نمی خواهید در مورد چیزی تصمیم گیری کنید و مدام از آن طفره می روید. مواجه شدن با ترس و افزایش شجاعت درونی، کار راحتی نیست اما زمانی که بتوانید در این کار موفق شوید، قطعاً درد جسمانی شما هم برطرف خواهد شد.

 

زانو درد
اگر زانو درد شما هیچ علت خاصی ندارد و قبلاً هم سابقه نداشته اید، پس درد در این قسمت علامت این است که چیزی در مسیر زندگی شما دچار مشکل شده است. شما ایده های زیادی در سر دارید اما نمی توانید آن ها را ابراز کنید. همین باعث می شود که تخلیه روانی نشوید. البته درد در زانو که مانع از خم کردن زانو می شود، ممکن است به دلیل یک آسیب جسمی اتفاق افتاده باشد.

 

زانو درد

 

دل درد یا انقباضات شکمی
نگرانی، ترس و اضطراب باعث دل درد می شود . تجربه این احساسات به طور مکرر و بدون وقفه، عاملی برای دل درد است. استرس مزمن همچنین می تواند انقباضات شکمی را ایجاد کند. 

 

درد آرنج
همه احساسات ما در قسمت هایی از بدن به شکل فیزیکی بروز پیدا می کنند و آرنج هم از این قاعده مستثنا نیست. شرایط پزشکی مانند آرتروز و دیگر مشکلات می تواند علت درد آرنج باشد اما به طور کل وضعیت های ذهنی مانند اضطراب و افسردگی می تواند به شکل های عجیبی مثل درد آرنج بروز پیدا کند.

 

درد آرنج

 

دست درد
این درد شبیه به درد آرنج است و ممکن است به دلیل شرایط پزشکی اتفاق افتاده باشد اما گاهی اوقات علامت احساس تنهایی و منزوی شدن است.