زندگی همه ما معمولا پر مشغله و پر استرس است و سردرد های ناشی از این روش زندگی ، یا نادیده گرفته شده و یا با ماسک مسکن های مختلف ، ضد درد هایی که مصرف بیش از حد آن ها مشکلات جدی تری برای سلامتی به وجود می اورد ، پوشانده می شود.

سر درد همیشه علامتی است برای آنکه متوجه شویم بدن با کمبودهایی مواجه است. شاید به استراحت نیاز دارید ، یا باید کمی آب بنوشید و یا باید روش غذا خوردن خود را تغییر دهید. ممکن است بدن شما با کمبود نوع خاصی از ویتامین و یا مواد مغذی مواجه باشد و یا نسبت به ماده غذایی مشخص حساسیت نشان دهد.

استرس ، ضعف ، آلرژی ، خستگی چشم ، حالت ایستادن یا نشستن اشتباه ، قند خون پایین ، هورمون ها و ... همه می توانند از دلایل بروز سردرد باشند. همانطور که گفته شد ، سردرد علامتی است برای شما تا در برخی از روش های زندگی تغییر ایجاد کنید. به این علامت توجه و از این راهکارها برای از بین بردن طبیعی و سالم سر درد استفاده نمایید.

منیزیم

منیزیم یکی از بهترین درمان ها برای سردرد به شمار می رود. در درجه اول ، چون بسیار بی خطر تر از مسکن است. کسانی که از سردرد های جدی ، مانند میگرن ، رنج می برند ، معمولا دچار کمبود منیزیم هستند. تحقیقات در این زمینه نشان داده منیزیم می تواند از تعداد حملات میگرن کم کند.

بیماری دیابت ، بیماری های قلبی ، اعتیاد به نوشیدنی های الکلی و ... از عواملی هستند که باعث کمبود منیزیم می شوند. منیزیم همچنین در جلوگیری از اختلال در امواج مغز که موجب افسردگی و تغییرات در بینایی و حواس دیگر و نهایتا سر درد می شود ، موثر است. منیزیم راه مواد شیمیایی ، که درد را در مغز منتقل می کنند ، سد می کند و کارایی پلاکت خون ، که هنگام جراحت از خونریزی جلوگیری می کند ، را بهبود می بخشد.

مصرف 200 تا 600 میلی گرم منیزیم در روز تعداد حملات سردرد را کاهش می دهد. برای افزایش مصرف منیزیم روزانه خود ، فیبر بیشتری در برنامه غذایی خود قرار دهید. از منابع غنی منیزیم می توان به غلات ، لوبیا ، آجیل و سبزیجاتی نظیر بروکلی اشاره کرد. محصولات لبنی ، گوشت ، شکلات و قهوه نیز حاوی مقدار قابل قبولی از منیزیم هستند.

رژیم غذایی بدون گلوتن

حساسیت به گلوتن در مواد غذایی می تواند موجب سردرد شود. بر اساس نظریه بنیاد سلامت ، در رابطه با آگاهی بخشی در زمینه بیماری سلیاک ، در افرادی که سلیاک یا میگرن دارند ، بعد از قطع مصرف گلوتن میزان قابل توجهی از علائم این بیماری و سردردهای ناشی از آن از بین می رود.

ممکن است از بیماری سلیاک رنج نبرید اما حساسیت به گلوتین باعث بروز سر درد در شما شود. اگر این دلیل سردرد های مداوم شما باشد ، لازم نیست مصرف گلوتن را به کلی قطع کنید ، در عوض مصرف روزانه آن را محدود نمایید.

برای سه هفته مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن را کاهش دهید. به صدای بدن خود گوش کنید و در این صورت رژیم غذایی متعادلی که برای شما مناسب است را پیدا خواهید کرد.

روغن نعناع بیابانی و اسطوخودوس

اثرات آرامش بخش هر دو روغن نعناع و اسطوخودوس آنها را به درمان هایی بی نظیر برای سردرد تبدیل کرده است.

روغن نعناع بیابانی اثرات خنک کنندگی طولانی مدت بر روی پوست دارد. تحقیقات نشان می دهد روغن نعناع می تواند در تحریک کردن جریان خون در ناحیه پیشانی و از بین بردن انقباض ماهیچه ها بسیار موثر باشد.

روغن اسطوخودوس همیشه بخاطر اثرات آرام بخش خود بر روی اعصاب ، مورد استفاده قرار میگرفته . این روغن یکی از درمان های موثر و بی خطر برای سردرد های میگرنی بشمار می رود. در یکی از تحقیقات صورت گرفته در سال 2012 برای بررسی اثرات روغن اسطوخودوس ، از 47 شرکت کننده خواسته شد تا تاثیر این روغن را در فواصل زمانی نیم ساعته برای دو ساعت ثبت کنند. از میان 129 حمله ی سردرد ، 92 مورد به اسطخودوس واکنش مثبت نشان دادند.