رابطه آب درمانی و کم کردن وزن

راستی فکر می کنید کدام محتوی آب بیشتر و کالری بیشتری است؟ یک لیوان شیر، یک لیوان آب پرتقال و یا یک لیوان کوکاکولا.

اگر تاکنون کلید راهنمائی آنرا نداشته اید، بواسطه آن بوده که عادت نکرده اید درباره کالری نوشابه ها فکر کنید. بطور کلی غذاهای جامد بیشترین کالریهای پنهانی را در دنیا دارا هستند. افرادی که به طور جدی مواظب اضافه وزن خود هستند، درباره چاق شدن ناشی از خوردن نامه خامه ای، کلوچه و کیک های پرچرب زیادی جوش می زنند و نگران هستند. اما به کالری نوشابه ها اهمیت نمی دهند. در حالیکه همه ما باید به فکر باشیم، برای بعضی از مردم که بیش از حد طبیعی نوشابه می نوشند، ممکن است نوشابه ها 50 درصد کالری بدن آنها را تشکیل دهد. بدون شک باید حساب کالری نوشابه ها را در نظر داشت، زیرا کالریهای بالای آنها از هر غذای غیر طبیعی و دسرها مضرتر است. اگر فرهنگ کالری نوشابه ها را بدانیم، به راحتی می توانیم نوشابه های کم کالری را جایگزین نوشابه های پرکالری نمائیم. پس به فهرست کالری نوشابه ها توجه کنید تا بدانید تمام این کالریها در کدام یک از نوشابه ها پنهان است.

درس شماره یک : یک لیوان شیر دارای 159 کالری و یک لیوان آب پرتقال دارای 112 کالری است.

در حالیکه یک لیوان آب سبزیجات دارای 52 کالری و یک لیوان آب گوجه فرنگی، فقط 21 کالری دارد.

موسسه ما با مراجعه به اطلاعات و مفروضات تغذیه دولتی، کارخانه های سازنده و آزمایشگاههای مواد غذایی فهرست کالری بیشتر نوشابه ها را برای شما تقدیم می دارد.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

حال ما به شما می گوییم که نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می شود:

۱- غذا را هضم می کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می شوند.

۲- متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید . در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول های چربی، سفت می شوند و به راحتی نمی سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

۳- وزن آب بدن را کم می کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می دارد مثل شتر. شتر به دلیل اینکه در بیابان ها و آب و هوای گرم زندگی می کند، نمی تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می دارد.

وزن بدن بر اساس میزان آبی که می نوشید، تنظیم می شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد. ۴- با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه های گازدار نخواهید داشت. این نوشابه ها دارای شکر، مواد افزودنی مصنوعی (رنگ دهنده ها و طعم دهنده) هستند و کالری زیادی را به بدن می رسانند، لذا باعث چاقی می شوند. قندهای مصنوعی موجود در نوشابه های رژیمی هم مناسب نیستند.