یک تحقیقی بالینی در این زمینه بر روی 85000 پرستار بیمارستان های مختلف اروپایی انجام گرفا. نتایج تحقیقات نشان داده است در افرادی که مارگارین مصرف کرده بودند، نه تنها اثرات مثبتی مشاهده نشد، بلکه بر عکس، موارد آنفارکتوس (سکته قلبی) زیادتری هم در بن آن ها مشاهده شد، در این بررسی گروهی که مارگارین مصرف کرده بودند 66% بیشتر از گروهی که مارگارین مصرف نکرده بودند دچار عوارض قلبی- عروقی و سکته ها شدند. دانشمندان علت آنرا اسید چرب نوع ترانس موجود در مارگارین دانستند.

به دنبال این تحقیق غوغای بزرگی در سرتاسر جهان در کارخانه های سازنده مارگارین براه افتاد که بتواند به کشلی مسئله ترانس را از بین ببرند ولی تاکنون موفق به حل آن نشده اند. از طرفی به جز مصرف خود مارگارین به تنهایی، کلیه مواد غذایی تهیه شده از آن، مانند چیپس های سیب زمینی، سیب زمنی سرخ شده و .... و کلیه مواد غذایی که در داخل این روغن ها غوطه ور شده و حرارت می بینند و معمولاً بچه ها دوست دارند و از خوردن آن ها لذت می برند و مرتب از آن ها در کنار مواد غذایی خود استفاده می کنند، همه و همه به علت این که از چربی های نوع ترانس تهیه شده اند، برای بدن خطرناک هستند.

پس نتیجه می گیریم که ما باید در رژیم غذایی روزانه خود از موادی استفاده کنیم. که از چربی های غیرطبیعی (نوع ترانس) نباشد و به مواد طبیعی اهمیت بیشتری بدهیم. مثلاً در همین زمینه می توان گفت، نیازی به حذف کره در برنامه غذایی نیست بلکه باید سعی کنیم به میزان اعتدال از آن مصرف کنیم. یعنی به جای استفاده از مواد غیرطبیعی ساخت مثل مارگارین، از کره حیوانی ولی به میزان کم و مورد نیاز استفاده کنیم تا کلسترول وارد شده به بدن بیش از حد لزوم نباشد. در ضمن به یاد داشته باشید کلسترول وقتی می تواند ضرر داشته باشد که در بدن اکسیده شود . با به کار بردن ویتامین E به مقدار زیاد می توان جلوی عوارض اکسیده شدن کلسترول را گرفت ولی مولکول چربی ترانس، دچار تغییر شکل در ساختمان شیمیایی و اصلی خود شده است و دیگر ویتامین E نمی تواند اثر محافظتی (مانند محافظتی بر روی کلسترول) بر آن داشته باشند.