چه باید بخوریم ؟

غذاهایی که ارزش غذایی مناسب دارند، می توانند نیازهای غذایی مادر و کودک را در طی دوران بارداری به خوبی برآورده سازند. بنابراین هدف اصلی شما را از تغذیه در این دوران باید مصرف غذاهای با کیفیت باشد؛ به خصوص اگر بعد از بارداری تصمیم به شیردهی کودک خود دارید.

هنگام خرید، حتماً از مواد غذایی تازه خرید کنید. میوه ها و سبزی های فصلی همیشه تازه تر و ارزان تر از غذاهای کنسروی و یا آبمیوه ها هستند.

همیشه میوه و سبزی را قبل از استفاده به خوبی بشویید. برای پیشگیری از ابتلا به مسمومیت و بیماری های عفونی به دلیل نوع تغذیه از مصرف جگر، پنیر غیر پاستوریزه و غذاهای سرد که در یخچال گذارده اید، خودداری کنید. اگر می توانید از غذاهای گیاهی که بدون هورمون و مواد افزودنی هستند، استفاده کنید.

خرید بسته های یخ زده، سبزی ها مثل نخود و لوبیا زمانی که فصل برداشت این نوع سبزی ها تمام شده باشد انتخاب بسیار خوبی است ولی تاکید می شود از مصرف غذاهای کنسرو شده (حبوبات و غلات کنسرو) خودداری کنید (به جز رب گوجه فرنگی و روغن ماهی)

غذاهایی که آماده سازی می شوند مثل آرد و شکر سفید در زمان آماده سازی، کلیه مواد سفید و مغذی خود را از دست می دهند. بنابراین، ماده مغذی جهت شما و کودکتان ندارند و فقط باعث بالا بردن میزان کالری روزانه و چاقی در شما می شوند.