آب و گاز حاصل از رژیم غذایی که در شکم ذخیره می شود باعث می شود تا از پوشیدن لباس های مورد علاقه خود محروم شویم. گاهی وزن در طول یک شب تغییر می کند که این اتفاق بسته به رژیم غذایی است. در این مطلب چند مورد از غذاهایی که به وسیله آن می توانید از نفخ شکم رهایی یابید، وجود دارد. مصرف مقدار زیادی از این غذاها به خصوص روز قبل از زمانی که قرار است لباس تنگی بپوشید، باعث داشتن شکمی تخت و صاف خواهد شد.

آب و لیمو ترش

24pic8

شاید کمی عجیب باشد که بگوییم اگر می خواهید آب اضافی موجود در شکم دفع شود مقداربیشتری آب بنوشید. بدن به طور غریزی، در صورتی که آب کمی دریافت کند، برای جلوگیری از خشکی بدن آب ذخیره خواهد کرد. بنابر این اگر کمتر آب بنوشید، بیشتر بدن ذخیره خواهد کرد. اگر مقداری هم آب لیمو ترش به آب اضافه شود، عمل هضم آسانتر شده و دفع نمک بیشتر انجام خواهد شد که این عمل به کنترل فشار خون نیز کمک می کند. فراموش نکنید که این نوشیدنی را حتما جرعه، جرعه بنوشید و از نی استفاده نکنید تا هوای اضافی وارد بدن خود نکنید.

میوه ها

24pic7

علاوه بر منافعی که میوه ها برای بدن دارند، عمل هضم را اسان می کنند. میوه ها دارای آب و فیبر زیادی هستند که حرکات روده را تنظیم می کنند. برخی از میوه ها که باعث کاهش گازهای موجود در شکم می شوند عبارتند از: موز، هندوانه، آناناس، انگور و آواکادو.

سبزیجات

24piv7

به جز تعداد کمی از سبزیجات، بقیه به راحتی هضم شده و گوارش را تنظیم می کنند. اما برخی از آنها باعث ایجاد گاز در معده خواهند شد مانند انواع کلم ها و پیاز. سبزی هایی مانند خیار، کرفس و مارچوبه به طور ویژه از بروز نفخ، جلوگیری خواهند کرد.

ماست

24pic6

پروبیوتیک ها فواید زیادی برای سیستم گوارش دارند زیرا دارای باکتری های مفید فراوانی هستند. این باکتری های مفید، به وفور در ماست یافت می شوند. فقط مطمئن باشید که ماستی که استفاده می کنید، فاقد قند مصنوعی باشد زیرا تاثیرات متفاوتی خواهد داشت.

جعفری

24pic5

جعفری یکی از بهترین خوراکی هایی است که باعث کاهش گاز معده می شود. به ویژه اگر آن را به غذاهای دارای ادویه اضافه کنید، باعث کاهش گازهای روده خواهد شد. هضم را تسهیل کرده و نفخ را کاهش می دهد.

چای نعنا

24pic4

مطالعات نشان می دهد، پودر نعنا به دلیل اجزای فعال و بوی خنکی که دارد، باعث تسکین معده می شود. ساده ترین راه، نوشیدن روزانه یک لیوان چای نعنا است.

کره بادام زمینی

24pic3

اگر کره بادام زمینی بدون نمک و روغن و به حد اعتدال مصرف شود، می تواند، وضعیت گوارشی بدن را تنظیم کند. کره بادام زمینی، مملو از نیاسین است که برای عمل هضم و سیستم گوارش ضروری است.

رزماری

24pic2

رزماری به عنوان درمانی برای گازهای روده و مشکلات هضم غذا شناخته شده است. مزه و عطر فوق العاده ای دارد. در چای و شربت آبلیمو عطری منحصر به فرد دارد. در گوشت و سیب زمینی و مرغ نیز به عنوان طعم دهنده می توان استفاده کرد.

زنجبیل

24pic

علاوه بر خواص ضد التهابی، ادویه جاتی مانند زنجبیل و زردچوبه، در تنظیم سیستم گوارشی و بهبود حالت تهوع تاثیر به سزایی دارد. یونانیان پس از هر وعده غذایی، برای تسهیل فرآیند هضم، زنجبیل استفاده می کردند. اگر به صورت تازه استفاده شود، بیشترین فایده را برای بدن خواهد داشت.

رازیانه

24pic9

اگر نیاز به تسکین سریع معده درد دارید، رازیانه، عضلات مرتبط به هضم را آرامش می بخشد، به طوری که باعث دفع تمامی گازخواهد شد. می توانید به صورت دمنوش نوشیده و یا روی غذا بپاشید.