تخم کتان خواص زیادی دارد. دیابت را در تعادل نگه می دارد، کلسترول را کنترل می کند، از سرطان جلوگیری می کند و برای سلامتی قلب و عروق و گوارشی مناسب است. اما آیا از خواص آ بر پوست و مو نیز اطلاع دارید؟ تخم کتان در انواع محصولات زیبایی از جمله ضدآفتاب و مرطوب کننده استفاده می شود. مصرف تخم کتان به دلیل خواص زیبایی و بهداشتی آن بسیار توصیه شده است. قرار دادن تخم کتان در رژیم غذایی نه تنها باعث سلامتی عمومی می شود، بلکه پوست و مو را نیز درخشنده می کند. از شوره سر جلوگیری می کند، پوست را آبرسانی می کند، پوست را پاکسازی کند، رشد مو را بهتر و سریعتر می کند.

آبرسانی پوست

اسید های چرب موجود در تخم کتان پوست را آبرسانی کرده و مرطوب نگه می دارد. استفاده مداوم از تخم کتان باعث تولید چربی های مفید در بدن می شود و باعث می شود ریسک ابتلا به اگزما و پزوریاسیس کمتر خواهد شد.

درمان شوره سر

خواص ضد التهابی تخم کتان باعث درمان شوره و خشکی پوست سر می شود. تخم کتان سرشار از امگا3 و اسیدهای چرب مفید است که باعث پیشگیری از شوره سر خواهد شد. حتی روغن کتان در رژیم غذایی نیز شوره سر را کاهش می دهد.

موهای سالم

تخم کتان منبع غنی اسید های چرب امگا3 است که توانایی تقویت ریشه مو را داشته و باعث تسریع رشد مو خواهد شد.

کنترل آکنه

روغن تخم کتان باعث کنترل تولید چربی پوست شده و آکنه را کنترل می کند. استفاده دو قاشق روغن تخم کتان به صورت روزانه باعث کنترل تولید آکنه و کاهش و درمان آکنه خواهد شد.

کاهش آسیب پذیری موها

خواص موجود در تخم کتان که شامل اسید های چرب امگا3 است، خاصیت انعطاف پذیری مو را افزایش داده و آسیب پذیری مو را در برابر تحریکات و آسیب ها مقاوم می کند.

جلوگیری از سرطان پوست

طبق تحقیقات انجام شده، تخم کتان باعث کاهش آسیب پوست توسط اشعه آفتاب می شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن کتان باعث اهش آسیب رادیکال های آزاد و پیشگیری از سرطان پوست می شود.