1.سونا و ترموتراپی (درمان از طریق حرارت) :

امروزه ثابت شده است که این روش ها با کمک حرارت ایجاد شده، فقط آب بدن را تخلیه می کنند و با توجه به اینکه چاقی تجمع چربی در بدن است، بنابراین این روش ها کمکی به درمان چاقی نمی کنند.

2.ماساژ :

این روش با افزایش گردش خون در کل بدن و یا در یک موضع خاص باعث می شود که چربی در حال دفع راحت تر از بدن خارج شود، ولی ابتدا بایستی با برنامه غذایی اصولی و تحرک، چربی را در بدن کاهش داده و سپس در کنار آن از ماساژ استفاده شود، و گرنه ماساژ دهنده از ماساژ گیرنده بیشتر لاغر می شود زیرا تحرک دارد.

3.کمربندهای لاغری :

این کمربندها یا حرارتی هستند که شبیه مورد اول عمل می کنند و یا ارتعاشی و ضربه ای هستند که نظیر ماساژ عمل می کنند یعنی بدون تغذیه و تحرک اصولی هیچ نتیجه ای نخواهند داشت.

4.طب سوزنی :

این روش به تعادل انرژی های بدن کمک کرده و به کاهش اشتها نیز کمک می کند. ولی با حذف سوزن اشتها با شدت بیشتر و بصورت غیرقابل کنترل برگشت خواهد نمود (مانند اسب سرکشی که بدون رام شدن به آن افسار بزنیم و پس از مدتی آن را باز کنیم) در ضمن تجویز رژیم های به شدت کم کالری که در حین درمان با سوزن تجویز می شود، با افت شدید سوخت و ساز همراه بوده و پس از اتمام دوره، وزن با کوچک ترین کالری دریافتی به شدت افزایش می یابد. به هرحال واضح است که بدون تغذیه صحیح و تحرک این روش هم محکوم به شکست می باشد.

5.کرم ها و ژل های لاغری :

برخی از این محصولات با مکانیسم گرمازایی باعث افزایش گردش خون بخشی از بدن می گردند و باعث راحت تر دفع شدن چربی قابل دفع می گردند. پس ابتدا باید چربی با تغذیه اصولی و تحرک قابل دفع گردد تا این محصولات بتوانند اثر کنند. (قبل از خرید باید از استاندارد بودن این محصولات مطمئن باشید).

6.گوشواره ها و چسب های لاغری :

تا به حال هیچ گونه تأثیری از این موارد گزارش نشده است.

موارد فوق اگر هم اثر داشته باشند در سایه ی تغذیه مناسب، تحرک و تغییر سبک و روش زندگی موثر خواهند بود و نه برای فرار از این موارد تغذیه مناسب، تحرک و تغییر روش زندگی و تغییر عادتها و رفتارهای اشتباه، نظیر پی و فونداسیون یک ساختمان بوده و مواردی نظیر کمربندی های لاغری، چسبها، گوشواره ها و ... درب، پنجره، تزئینات داخلی، رنگ ساختمان و .... می باشد که واضح است برای ساختمان بدون فونداسیون و پی اصولی، هیچیک از موارد نظیر درب و پنجره و غیر فایده ای نخواهد داشت.