مه شو : خانم ها به دنبال زیبایی و مژه های پرپشت هستند. مژه های پرپشت نیازمند رسیدگی می باشند. و در زیبایی چهره بسیار موثر می باشند. اگر شما هم مژه های پرپشت و بلند دوست دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را اصلا از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم ترفند و تکنیک هایی برای رشد سریع مژه ها پیشنهاد دهیم. 

 

خبر داغ : عکس جنجالی و لو رفته از رامین رضایی و دوست دخترش

چگونه مژه های پرپشت داشته باشیم!؟

 

مژه های پرپشت

 

با مژه های خودتان آرام برخورد کنید

ممکن است گاهی حتی بدون آنکه خود اطلاع داشته باشید به مژه ها آسیب بزنید . برای داشتن مژه هایی زیبا ، بهتر است از کار هایی که به مژه ها آسیب می زنند خود داری نمایید . به طور کلی پوست اطراف چشم ها بسیار حساس و آسیب پذیراست و به راحتی باعث شکستن و ریزش مژه ها می شود . هیچ وقت دست ها را با خشونت روی چشم ها و مژه ها نکشید . حرکات ملایم انگشت ها روی پوست اطراف چشم و مژه ها به آنها آسیب نمی رساند .

 

مژه های پرپشت

 

مراقب آرایش اطراف چشم ها باشید

پاک کردن آرایش چشم ها موقع خواب ضروری است . اگر با آرایش به رختخواب بروید ، هم مژه ها آسیب می بینند و هم عفونت چشم ها امکان پذیر خواهد بود . اگر برای مدت طولانی ریمل روی مژه ها باشد ، آنها خشک و شکننده می شوند . علاوه بر این ، ریمل در مدت خشک شدن آلودگی و باکتری ها را به خود جذب می نماید . بهتر است برای  پاک کردن آرایش خود از روغن نارگیل و یا پد های پاک کننده ی آرایش که طبیعی هستند استفاده کنید . حتی می توانید خود در منزل یک پاک کننده ی آرایش بسازید .

 

مژه ها را شانه بزنید

شانه زدن مژه ها به اندازه ی شانه زدن موها اهمیت دارد . اگر فقط مرتب مژه ها را شانه بزنید و به هیچ یک از دیگر موارد عمل نکنید ، باز هم مژه هایی بلندتر و سالم تر خواهید داشت . بهتر است شانه زدن قبل از ریمل زدن باشد .

 

مراقب رژیم غذایی خود باشید

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم ، رژیم غذایی نامناسب باعث هم ریزش موهای سر و هم مژه ها می شود .  از خوردن مواد غذای ناسالم و اسنک های بی فایده خودداری کنید . باید مراقب میزان شکر و گلوتن رژیم غذایی خود باشید . همچنین همیشه به میزان کافی آب بنوشید .

 

استفاده از روغن ها برای رشد مژه ها

روغن هایی وجود دارند که نه تنها از مژه ها مراقبت می کنند ، بلکه به میزان رشد آنها نیز می افزایند . برای زدن روغن به مژه ها می توانید از یک تکه پنبه و یا برس ریمل تمیز و شسته استفاده نمایید .

 

روغن کرچک و روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری از هر یک از این روغن ها را با هم ترکیب کنید و شب ها قبل از خواب به مژه ها بزنید .

روغن نارگیل : این روغن فوق العاده است و خواص درمانی فراوانی دارد . روغن نارگیل نه تنها از سلامت مژه ها محافظت می کند ، بلکه باکتری ها را نیز از بین می برد و رشد آنها را تحریک می نماید . شب ها بعد از پاک کردن آرایش خود روغن ارگانیکی را که در یک ظرف کوچک در دار نگه می دارید ، با برس تمیز ریمل به مژه ها بزنید . روغن نارگیل بسیار چرب است و می توانید روغن اضافی را با یک پنبه از اطراف چشم ها پاک کنید . برای پیشگیری از بروز هرگونه حساسیت ، مراقب باشید هیچ یک از این روغن ها وارد چشم ها نشود .

 

مژه های پرپشت

 

چای سبز

چای سبز به طور کلی برای چشمان خسته التیام بخش است ، اما برای مژه های خسته نیز کابرد دارد . یک تکه پنبه را به چای سبز سرد شده آغشته نمایید و با آن به آرامی به چشم ها ضربه بزنید .