قارچ انگشت پا بسیار شایع بوده و از کوتیکول ناخن آغاز می شود. با علائمی مانند زردی شدن یا ضخیم شدن ناخن و یا بوی نامطبوع ناخن شروع می شود. اگر این قارچ درمان نشده باقی بماند، این قارچ باعث عفونت، درد و حتی ورم انگشتان پا نیز می شود. دلایل بروز این قارچ در هر کس متفاوت است. به طور معمول دلیل شایع آن رطوبت بیش از اندازه ناشی از تعریق پا در جوراب ایجاد می شود و اغلب در افرادی که به بهداشت پاها کمتر اهمیت می دهند، دیده می شود. برخی افراد به قارچ ناخن پا اهمیت نداده تا زمانی که عفونت مزمن شده و ناخن پا را از دست می دهند. داروهای زیادی برای درمان قارچ ناخن پا وجود دارد، اما برخی افراد تجربه تلخی از عوارض جانبی این داروها دارند. بنابراین بهتر است برخی درمان های خانگی معرفی شده در این مطلب را امتحان کرده و بدون عوارض جانبی قارچ ناخن پاها را درمان کنید.

روغن درخت چای

با خاصیت ضد التهابی و ضد قارچی که دارد، روغن درخت چای بهترین درمان گیاهی قارچ ناخن پا شناخت شده است. چند قطره روغن درخت چای را با روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کرده و به ناحیه تحت تاثیر قارچ بزنید.

خمیر زردچوبه

زردچوبه یک ماده ضد قارچ است. مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و خمیر درست کنید و روی ناخن و پوست اطراف ناخن قرار دهید. برای نتیجه بهتر سه بار در روز انجام دهید.

روغن پرتقال

دو قطره روغن پرتقال را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و روی ناخن دچار قارچ بزنید و 30 دقیقه صبر کنید. برای بهترین نتیجه به طور منظم تکرار کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل و قرار دادن انگشتان در آن به مدت 15 دقیقه باعث کاهش تورم و ضخیم شدن ناخن ها می شود.

روغن اسطوخودوس

مخلوط آن با روغن درخت چای، بیشترین تاثیر را در درمان قارچ ناخن دارد. آن را به مدت 10 دقیقه روی ناخن زده و سپس شستشو دهید.

روغن کرچک

یک پنبه را آغشته به روغن کرچک کرده و روی ناخن و پوست اطراف آن بزنید. این کار از تورم و ضخیم شدن ناخن جلوگیری کرده و همچنین التهاب ناشی از قارچ را کاهش می دهد.

سرکه سیب

سرکه سیب را با آرد برنج مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی ناخن و پوست اطراف آن ماساژ دهید.