چروک روی لب ها به اندازه چروک روی پوست صورت مهم است. در واقع چروک روی لب بسیار نمایان تر و آزار دهنده تر از چروک روی پوست سایر قسمت های بدن است. دلایل عمده چروک روی لب ها، کم آبی پوست، کشیدن سیگار و آسیب های ناشی از اشعه آفتاب است و همچنین تیرگی لب ها نیز می تواند ناشی از وجود سلول های مرده پوست روی لب ها باشد که نیاز به لایه برداری دارد. استفاده از نرم کننده لب به طور مداوم می تواند در حل این مشکل موثر باشد. اما راهکار های خانگی و طبیعی نیز وجود دارد که می تواند چروک لب ها را از بین برده و لب های صاف و نرمی به شما ببخشد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای ویتامین E است که در برطرف کردن چروک تاثیر به سزایی دارد. همچنین خاصیت آبرسانی آلوئه ورا از خشکی پوست لب و تیره شدن ان نیز جلوگیری می کند. مقداری ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کرده و روزی یک بار روی لب ها بگذارید و سپس با آب با دمای معمولی شستشو دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک باعث آبرسانی لب ها شده و آنها را نرم می کند و از بروز چروک روی لب ها جلوگیری خواهد کرد. به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و نرم کننده های لب از این روغن بسیار استفاده می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید، ماساژ چند قطره روغن کرچک روی لبها قبل از خواب است.

آب لیمو

همه ما می دانیم لیمو سرشار از ویتامین C است که باعث لایه برداری پوست می شود. آب لیمو باعث می شود سلول های مرده از روی لبها از بین رفته و پوست لب را نرم تر و روشن تر می کند. یک لیمو را از وسط نصف کرده و روی لب ها ماساژ دهید. این کار را هر روز تکرار کرده و پس از چند دقیقه با آب با دمای نرمال شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ

استفاده از سفیده تخم مرغ نه تنها چروک لب ها را از بین می برد، بلکه باعث نرم شدن و آب رسانی لب ها نیز می شود. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و انقدر بزنید تا کف کند. سپس آن را روی لبها زده و پس از چند دقیقه با آب با دمای معمولی شستشو دهید.

آب آناناس

آب آناناس دارای آنزیم هایی است که می تواند چروک لب ها را باز کند. مقداری آب تازه آناناس را روی لب ها قرار داده و پس از 20 دقیقه شستشو دهید. این یکی از بهترین راهکار های از بین بردن چروک لب ها در خانه است.

ویتامین E

ویتامین E دارای آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. استفاده منظم از روغن ویتامینE باعث از بین رفتن چروک لب ها خواهد شد. روغن ویتامین E رابا روغن نارگیل مخلوط کرده و روی لب ها بزنید. به آرامی ماساژ داده و سپس شستشو دهید.