فواید سونا اغلب توسط بسیاری نادیده گرفته می شود و آن را تنها جایی برای استراحت می دانند. اگرچه اتاق های سونای خشک و بخار به خوبی بدن و ذهن را به آرامش می رسانند، اما فواید دیگری نیز دارد که غالبا توسط استفاده کنندگتان نادیده گرفته می شود.

پاکسازی پوست

بخار باعث پاکسازی پوست از آلودگی ها شده و و اغلب برای درمان آکنه استفاده می شود. همچنین گردش خون را در سراسر بدن افزایش می بخشد و باعث می شود پوستی درخشان و سالم داشته باشید.

تسکین درد

حرارتی که در سونا وجود دارد باعث تمدد اعصاب شده و همچنین ماهیچه ها را نیز آرامش می بخشد. یکی از ناشناخته ترین فواید سونا، تاثیر مثبت آن در بهبود درد مفاصل و سر درد است.

دفع سموم

حرارت موجود در سونای خشک و بخار باعث تعریق بدن می شود. تعریق باعث دفع مواد زائد و اضافی در بدن می شود. بنابراین نشستن به مدت 20 دقیقه در سونا می تواند تمامی سموم را از بدن خارج کند.

کاهش استرس

گرمای موجود در سونا باعث آزاد شدن اندورفین و سایر هرمون های احساس خوب در بدن می شود و باعث کاهش استرس در بدن می شود. بسیار افراد حس جوانی و آرامش را پس از خروج از سونا تجربه می کنند و آماده ادامه باقی روز می شوند.

آرامش پس از تمرین

عضلات پس از ورزش به منظور ارتقا و بهبودی سریع به شدت به آرامش نیاز دارند. وقتی ماهیچه ها شل می شوند، روند بازسازی که برای عضله سازی حیاتی است، تسریع شده و اهیچه ها با سرعت بیشتری رشد می کنند.

کمک به کاهش وزن

استفاده مرتب از سونا می تواند کمک به کاهش وزن داشه باشد. این روش به کاهش وزن آب در بدن شناخته شده است و باید همراه با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد تا تاثیر مطلوبی داشته باشد.

باز کردن سینوس ها

حرارت ناشی از سونا و بخار باعث باز شدن و نازک شدن غشاهای موکوزی در سراسر بدن می شود. بسیاری از مردم به سرعت متوجه کاهش موکوز شده و تنفس خود را راحت تر می یابند. بنابراین با توجه به چنین خاصیتی، سونای بخار و خشک باعث درمان سرماخوردگی و درمان سینوس های  بسته شده و تنفس را بهبود می بخشد.

بهبود گردش خون

مویرگ های بدن هنگام قرار گرفتن در معرض گرمای سونای بخار یا خشک، گشاد شده و خون به راحتی در سراسر بدن جریان میابد و اکسیژن را به تمامی نواحی بدن که به آن نیاز دارند، انتقال می دهند.

افزایش انعطاف پذیری

کشش منظم عضلات سفت قبل از ورود به سونا یا اتاق بخار می تواند باعث شود گرما به عضلات خسته و سفت و محکم شما نفوذ کند و آن را روان تر و سست تر کند.