موهای بلند برای بسیاری از خانم ها مثل یک تاج درخشان و زیبا بر سر آنها محسوب می شود . بهتر است بگوییم همه ی خانم ها به دنبال موهای بلند ، سالم و پر پشت هستند . اما این موها نیازمند توجه و مراقبت های ویژه نیز می باشد .

 

موهای بلند معمولا زیبایی خانم ها را افزایش و ظاهر آنها را بی نقص جلوه می دهد . اما بلندی موها به تنهایی کافی نیست و باید برای سلامت آنها به صورت مداوم تلاش کنید و وقت اختصاص دهید . موهای سالم همیشه نشان دهنده ی سبک زندگی سالم است . زیرا مو بخشی از بدن ما محسوب می شود که مراقبت از آن ضروری بوده و در کنار پوست ، سلامت درونی بدن انسان را به نمایش می گذارد .

 

اما از نظر مد باید بگوییم موهای بلند همیشه طرفدار دارد و به اصطلاح هیچوقت از مد نمی افتد . با این حال که خانم ها در هر سنی به موهای بلند علاقه دارند ، گاهی عوامل مخرب همچون آلودگی ، اختلالات پوستی و مو و افزایش سن مانع رشد موها می شود . برای برخی از ما حتی بعد از استفاده از محصولات گران قیمت مختص مراقبت از مو، هنوز هم داشتن موهای سالم و بلند یک رویا بحساب می آید . اما اگر بخواهید می توانید به راحتی جلوه ای دیگر از موهای زیبای خود را به نمایش بگذارید . پس با ادامه ی این مطلب همراه شوید :

 

بهترین نکات برای نگهداری از موهای بلند

 

گاهی پوست سر را ماساژ دهید

اگر جریان خون در محدوده ی سر دچار اختلال شود ، رشد موها نیز به مشکل بر خواهد خورد . شما می توانید با ماساژ کف سر جریان خون را در این ناحیه تحریک کنید و رشد و سلامت موها را بهبود ببخشید . همچنین استفاده روغن هایی مثل روغن نارگیل و یا اسطوخودوس حین ماساژ ، رشد مو را افزایش می دهد .

 

استفاده از حنا

حنا یکی از راهکارهای باستانی و بی خطر برای ارتقا سلامت موها محسوب می شود . پودر حنا را می توانید به راحتی از عطاری ها و فروشگاه های دیگر تهیه کنید . فقط باید حنای با کیفیت بخرید . هنگام استفاده از حنا باید تمام قسمت های مو و پوست کف سر با این ماده پوشیده شود . برای پاک کردن آن نیز از آب خالی استفاده کنید . نباید بعد از حنا موها را با شامپو بشویید .

 

تخم مرغ درمانی

موهای شما برای رشد و سالم ماندن به پروتئین نیاز دارد و تخم مرغ در این زمینه معجزه می کند . خصوصا زرده ی تخم مرغ پروتئین بسیار بالایی دارد و برای مو مفید است . اگر تار موهای نازک و ضعیفی دارید ، دو زرده ی تخم مرغ را به ریشه ی مو بزنید ، به طوری که تمام ریشه ها با زرده پوشیده شوند . اگر به فکر درخشش موهای خود هستید ، سفیده ی تخم مرغ را نیز با زرده ی آن ترکیب کنید . تخم مرغ کامل برای تقویت موها بسیار موثر است .

 

استفاده از بهترین شوینده ها

قبل از هر چیز مهم است از بهترین شوینده ها استفاده کنید و بهترین برند ها را انتخاب نمایید . یک شامپوی خوب به موهای شما برای رشد بیشتر کمک می کند . برخی از شامپوها حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو هستند و علاوه بر پاکسازی این مواد ضروری را نیز به موها می رسانند . همچنین عدم استفاده ی بیش از حد از شامپو و شست و شوی مکرر موها اهمیت زیادی دارد . این کار به موها به شدت آسیب می رساند .

کوتاه کردن گاه و بی گاه موها

اگر می خواهید موهای سالم با رشد نرمال داشته باشید ،  پایین آنها را در زمان مناسب کمی کوتاه کنید . این کار جلوه ای بی نظیر به موهای شما می بخشد ، زیرا از پیدایش مو خوره ها و آسیب دیدگی موها پیشگیری می نماید . سه ماه یکبار برای کوتاه کردن موها زمان مناسبی است .

 

رعایت بهداشت کف سر

اگر می خواهید سرعت رشد موهای شما افزایش یابد ، باید از پوست کف سر به خوبی مراقبت کنید . می توانید از سرم های مختلف همراه با ماساژ برای تامین سلامت پوست سر استفاده نمایید . ویتامین های مورد نیاز مو از طریق پوست کف سر جذب می شوند و سلامت آن جذب مواد ضروری را افزایش می دهد .