کاهش وزن : چای سبز قادر است جذب روده ای گلوکز و چربی را کاهش دهد و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می شود. وزن افرادی که چای سبز مصرف می کنند 10 تا 18 درصد کمتر از افرادی است که چای سبز مصرف نمی کنند البته قابل ذکر است که چون چای سبز، با کاهش قند میل به شیرینی را زیاد می کند، پس در افراد با اضافه وزن بیش از 2 فنجان در روز مصرف نشود.

دیگر فواید

چای سبز قادر است از بروز سرطان جلوگیری کند. میزان شیوع سرطان هایی چون پستان، کولون، پوست، پانکراس، معده، پروستات، تخمدان و حفره دهانی در بین افرادی که چای سبز می نوشند، بسیار کمتر است. در ژاپن با وجود بالاترین آمار در استعمال سیگار کمترین مقدار سرطان ریه در آنها مشاهده شده است. مطالعات حاکی از آن است که مصرف بیشتر چای سبز با کاهش بروز سرطان سینه ارتباط دارد. چای سبز همچنین قادر است کبد را سم زدایی کرده و از تجمع چربی در کبد جلوگیری کند و نیز باعث کاهش سرطان های سیستم صفراوی و سنگ های آن می شود. چای سبز نقص و کمبود استروژن را در دوران یائسگی جبران کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

نقش چایی سبز در پیشگیری از MS، آلزایمر و پارکینسون در تحقیقات زیادی مشخص گشته است. کاتچین موجود در چایی سبز اثر ضد ویروسی بخصوص بر روی ویروس آنفلولانزا اعمال می نماید.