افزایش استقامت بدن در تمرینات ورزشی: براساس تازه بررسی ها، مصرف مرتب عصاره چای سبز، میزان استقامت افراد را برای ورزش کردن از 8 تا 24 درصد افزایش می دهد. محققان می گویند : براساس محاسبات، یک ورزشکار به وزن 75 کیلوگرم باید برای دستیابی به ظرفیت بدنی که مد نظر است و براساس آزمایشات به دست آمده، باید در روز 4 فنجان چای سبز بنوشد. این بررسی ها نشان می دهد که مصرف زیاد و مقطعی این نوشیدنی و یا مواد تشکیل دهنده فعال آن برای دستیابی به این هدف کافی نیست، بلکه مصرف منظم و در یک دوره طولانی تأثیر گذارست.

محافظت پوست در مقابل مواد مخرب اکسیدان : مهم ترین ماده موثر در چای EGCG نام دارد. این ماده در چای سبز بسیار بیشتر از چای سیاه است. این ماده اثرات آنتی اکسیدانی داشته و رادیکال های آزاد ایجاد شده در اثر متابولیسم سلول ها و نور آفتاب را خنثی می کند. به طور علمی ثابت شده این ماده جلوی تشکیل سلول های سرطانی را می گیرد. همچنین ثابت شده میزان مرگ سلول های پوست به دنبال تابش آفتاب را کاهش می دهد. همچنین مصرف چای میزان بروز واکنش های آلرژیک (حساسیت زا) را کاهش می دهد.

استحکام دندان ها : این نوع چای حاوی ماده ای به نام فلورین 1 است. فلورین سبب می شود تا ساختار داخلی دندان ها محکم شود و از پوسیدگی آن ها جلوگیری می کند. در ضمن پلی فنول های چای سبز تولید عوامل بیماری زا و در نتیجه بیماری های باکتریال لثه را کاهش می دهند.

مصرف چای سبز باعث بالا بردن قدرت فکری و قابلیت تمرکز بهتر می شود.

در نهایت اینکه چای سبز منجر به ایجاد آرامش روح و روان شما می شود و در نتیجه مصرف عصرانه آن برای رفع خستگی توصیه می شود.