در این مطلب با نحوه آمادگی برای جلسات لیزر و مزایای لیزر موهای زائد آشنا میشویم

اگر از اصلاح، تیغ و اپیلاسیون خسته شده اید، لیزر ممکن است گزینه ی مناسبی باشد. لیزر مو یکی از روش های جدیدی است که امروزه بسیار مورد توجه است و اثر آن بر روی فولیکول های مو است که باعث از بین رفتن آنها می شود.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد موجود در چهره، ساق پا، بازو، زیربغل، خط بیکینی و سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزیت های آن می توان به دقت بالای لیزر اشاره کرد.لیزر دقیقا موهای زبر و تیره را هدف قرار می دهد بدون اینکه به پوست اطراف آن آسیبی وارد آورد. سرعت از دیگر مزایای این دستگاه است. هر پالس لیزر در کسری از ثانیه ریشه موها را می سوزاند. لیزر در هر ثانیه می تواند یک چهارم از ناحیه مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهد. نواحی کوچک نظیر لب بالا را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و مناطق بزرگ نظیر پاها و پشت ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشند. پیش بینی می شود که بیشتر بیماران در مدت 3 تا 7 جلسه ریزش موی دائمی خواهند داشت.

نحوه آمادگی برای جلسات لیزر

لیزر مو علاوه بر اینکه یک شیوه درمانی جهت از بین بردن موهای زائد بشمار می آید. روشی پزشکی است که نیاز به آموزش و ریسک کردن دارد. قبل از انجام لیزر حتما توصیه می شود که با پزشک متخصص و تکنسین این کار مشاوره نمایید.

اگر قصد انجام لیزر را دارید باید حداقل 6 هفته قبل از درمان از تیغ، اپیلاسیون والکترولیز دوری کنید. علت آن است که لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد و اگر هریک از موارد بالا را قبل از درمان انجام دهید ریشه ای وجود ندارد یا خیلی نازک است، به همین دلیل جلسه ای را بیهوده هزینه کرده اید.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی و تجهیزات لیزری با توجه به ضخامت مو، رنگ مو و رنگ پوست متناسب با بدن شما تنظیم می شوند. یک یا دو روز بعد از انجام لیزر پوست شما حساس می شود و حالتی آفتاب سوخته پیدا می کند. استفاده از کمپرس سرد و مرطوب کننده ها بهترین گزینه بشمار می آید. اگر صورت خود را لیزر کرده اید روز بعد می توانید آرایش کنید مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.