آیا می دانید 50 درصد خانم های بیش از 50 ساله به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی می شوند؟

به طور معمول زنان بیشتر از مردان دچار کاهش تراکم استخوان می شوند و همچنین کاهش هورمون استروژن در طول زمان خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

اما خبر خوب این است که در برخی موارد پوکی استخوان قابل پیشگیری است. هر چه زودتر شروع به مراقبت از استخوان ها کنید، ریسک ابتلا به پوکی استخوان کمتر خواهد بود.

استخوان هایتان را با رژیم غذایی سالم نگه دارید

مقدار کافی کلسیم دریافت کنید

در مورد کلسیم بر خلاف انتظار هرچه بیشتر باشد بهتر نیست. مقدار مناسبی از کلسیم به صورت روزانه باید دریافت شود. 1000میلی گرم برای بانوان کمتر از 50 سال و 1200 میلی گرم برای آقایان و خانم های بالای 51 سال مورد نیاز است. با تغذیه مناسب و مکمل های مناسب می توانید مقدار مناسب کلسیم روزانه را دریافت کنید.

ویتامین D را فراموش نکنید

این ویتامین به بدن در جذب کلسیم و استحکام استخوان ها کمک می کند. وقتی پوست در برابر آفتاب قرار بگیرد، کبد و کلیه ها مسئول ساخت ویتامین D می شوند. اما گاهی بنا به شرایط زندگی بدن زیاد در برابر آفتاب قرار نمی گیرد. بنا براین بهتر است از طریق غذاها و مکمل ها این ویتامین تامین شود.

پروتئین نیز برای سلامت استخوان ها مهم است

پروتئین در تمامی سلول های بدن از جمله استخوان ها وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد، خوردن پروتئین تراکم استخوان را افزایش می دهد.

ورزش

همه ما میدانیم ورزش برای تناسب اندام مفید است. اما بهتر است بدانیم در سلامت استخوان ها نیز نقش عمده ای دارد. ورزش باعث تحریک سلول های مسئول ساخت استخوان می شود. اما نه هر گونه ورزشی. سعی کنید 3 تا 4 بار در هفته ورزش های مقاومتی و قدرتی داشته باشید.

عادات سالم را در زندگی بسازید

انتخاب هایی که از بچگی در زندگی دارید می تواند در سلامت استخوان هایتان در آینده تاثیر داشته باشد. برای محافظت از آنها توصیه می شود پیشنهادات زیر را به کار بگیرید: