آیا از ریزش مو رنج می برید؟! روش های طبیعی بسیاری وجود دارند که به رشد دوباره موها کمک می کنند. دلایل بسیاری وجود دارند که سبب می شوند فرد به ریزش مو دچار شود از آن جمله می توان به سلامت ضعیف بدن ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و نبود بهداشت اشاره کرد. اگر از علت ریزش موی خود آگاه شدید مسلما می توانید قدم هایی جهت رفع این مشکل بردارید. در این مقاله به برخی از روش ها جهت کمک به رشد دوباره مو اشاره می کنیم.

ـ رژیم غذایی غنی از آهن : یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود آهن در مواد غذایی مورد استفاده شما است.برای داشتن موهایی سالم و محکم استفاده از مواد غذایی حاوی آهن در رژیم غذایی حائز اهمیت است. برگ های سبز گیاهان ، لوبیا و گوشت قرمز سرشار از آهن هستند و آنها همچنین حاوی بیوتین و روی هستند که از جمله مواد معدنی ضروری جهت افزایش رشد موها هستند.

ـ ماساژ دادن مو : ماساژ مو نه تنها آرام بخش و جوان کننده است بلکه در تحریک رشد موها نیز موثر است. ماساژ منظم با روغن گردش خون را تقویت می کند و برای تغذیه و تقویت فولیکول های مو بسیار مفید است. برای این کار می توانید از روغن هایی نظیر روغن زیتون ، روغن جوجوبا و روغن نارگیل استفاده کنید. روغن های ضروری نظیر روغن رزماری ، اسطوخودوس و مریم گلی با چربی مو مخلوط شده و برای ماسای مورد استفاده قرار می گیرند. برای نتیجه بهتر می توانید قبل از ماساژ روغن را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب کف سر خود را با آن ماساژ دهید و صبح روز بعد دوش بگیرید.

ـ استفاده از گیاهان دارویی : گیاهان دارویی بسیاری هستند که در تحریک رشد مو مفید می باشند و عبارتند از بابونه ، سلنیوم و بابا آدم. سلنیوم و بابا آدم رشد موها را بهبود می بخشند و بطور کلی بعنوان یک عنصر مفید در شامپو ها بکار می روند. اگر ریزش موی شما به دلیل استرس است گیاه بابونه را امتحان کنید زیرا مسکن خوبی برای استرس است که در درمان ریزش مو نیز مفید می باشد.

ـ رژیم غذایی سرشار از ویتامین : ویتامین های A ، E و B کمپلکس برای داشتن موهایی سالم ضروری می باشند. ویتامین A برای تولید سبیوم ضروری است. کمبود سبیوم بعلت خشک و شکننده شدن موها سبب ریزش مو می شود. ویتامین E نقش مهمی در تعمیر فولیکول های آسیب دیده مو ایفا می کند. ویتامین B کمپلکس نیز برای سلامت کلی و استحکام موها مفید است. همه این ویتامین ها را می توان در میوه ها و برگ های سبز سبزیجات یافت بنابراین برای تقویت موهای خود باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اگر قصد درمان ریزش موی خود را دارید از شامپو و شانه زدن بیش از حد آن خودداری نمایید.