شیمی درمانی ، دوران مهم و حساسی است که می تواند منجر به برخی واکنش های غیر طبیعی یا حساسیت های پوستی شود.

مه شو:در نتیجه برخی انواع شیمی درمانی، رنگ دانه های پوست ممکن است به شکلی غیر طبیعی افزایش یابند و تیره یا نارنجی شوند.تیره شدن رنگ دانه های پوست ممکن است موضعی باشند.آرنج ها، زانوها، کف دست و پا بیشتر در معرض این تهدید هستند.

بهتر است طی این دوران، پوست خود را کاملا در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کنید و بیرون از منزل، حتما از کلاه یا روسری استفاده نمایید و به این ترتیب، تابش نور خورشید را بر روی پوست خود به حداقل برسانید.

ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید و در خصوص نوع و میزان SPF مناسب آن با پزشک خود مشورت کنید.

ضمنا در این دوران، پوست شما بسیار حساس و آسیب پذیر خواهد شد و حتی ممکن است ترک خورده و تاول بزند.این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

توصیه می کنیم در این دوره درمانی، با پوست خود مهربان تر باشید و لیف و حوله را روی پوست نکشید.از محصولات بهداشتی خیلی معطر و قوی استفاده نکنید.

برای حذف موهای زائد، بهتر است به جای تیغ از دستگاه برقی استفاده کنید تا پوست خراشیده نشده و آسیب نبیند.چرا که بریدگی های پوست، گاهی می توانند منجر به عفونت و مشکلات بعدی شوند.

در صورتیکه پوست بنا به هر دلیلی، در دوره شیمی درمانی، واکنش غیر طبیعی از خود نشان داد، حتما با پزشک مشورت کرده و هرگز خوددرمانی نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: