داشتن رنگ موی معمولی و یک دست باعث یکنواخت شدن چهره خواهد شد. یکی از روش های تغییر و خلاصی از یکنواختی، تغییر رنگ مو است. ، مطلب زیر را مطالعه کرده تا چند تکنیک پر طرفدار رنگ مو را شناسایی کرده و از آنها ایده بگیرید. شاید یکی از این تکنیک ها، همان باشد که مدت هاست در جستجوی آن هستید.

تکنیک بالیاژ

25pic1

بالیاژ یک اصطلاح فرانسوی به معنی جارو کردن است. برای بالیاژ که یکی از تکنیک های هایلایت است، موها به صورت آزادانه رنگ آمیزی می شوند. نتیجه این تکنیک، تغییر رنگی ملایم از بالا تا پایین موها است که انگار توسط اشعه آفتاب تغییر رنگ داده است. با بلند شدن موها، این تضاد در رنگ موها بیشتر به چشم خواهد آمد.

آمبره

25pic2

در آمبره موها در قسمت ریشه تیره است و با رفتن به سمت ساقه و نوک مو، به صورت ملایم از تیرگی موها کاسته و رنگ مو رروشن می شود. اگر موهای طبیعی شما روشن است، برای نشان دادن تضاد در آمبره، از آرایشگر خود بخواهید، ریشه موها را تیره تر کند. بالیاژ یک تکنیک است و آمبره نتیجه نهایی. آرایشگر برای رسیدن به آمبره از تکنیک بالیاژ استفاده می کند.

 سامبره

25pic3

سامبره را به عنوان خواهر ملایم تر و نرم تر آمبره در نظر بگیرید. در این روش، کمترین کنتراست رنگ بین ریشه و نوک مو وجود دارد. تغییر رنگ از ریشه تا نوک مو مرز و خط ندارد و به تدریج رنگ ها با یکدیگر آمیخته می شود. پرطرفدار ترین تناژ سامبره، موکا و کاراملی است. اما تمامی تناژ رنگی آن از خرمایی تا بلوند زیبایی خاص خود را دارد.

هایلایت

25pic4

هایلایت روشی است که در آن برخی قسمت های مو، از رنگ طبیعی موهای شما روشن تر است که باعث بعد دادن به موها و یا باریک نشان دادن حالت صورت خواهد شد. برای هایلایت کردن موها از دو روش فویلی و بالیاژ استفاده می شود.

لایت کودکانه یا بلوند کودکانه

25pic5

این مدل، یک روش رنگ مو  است که در آن تکه های باریک و ظریفی از مو هایلایت می شود به طوری که شبیه آفتاب سوختگی در موها خواهد شد. این حالت با رنگ کردن تکه های بسیار کوچک و کم از موها به طور پراکنده حاصل می شود.

بلوند نقره ای

25pic6

افزایش محبوبیت این رنگ مو ثابت می کند که نقره ای برای تمام سنین جذابیت دارد. برای داشتن رنگ موی نقره ای ابتدا موها باید کاملا سفید شوند. سپس یک تونر بنفش برای از بین بردن تنالیته زرد رنگ موها استفاده می کنیم. سپس رنگ موی نقره ای را روی موها به کار می بریم. برای اینکه رنگ موی نقره ای شما پس از مدتی به سفیدی نزند، از یک شامپوی تثبیت مو یا نرم کننده با تونر بنفش می توان استفاده کرد.

Ronze

25pic7

این رنگ مو از ترکیب رنگ مسی و برنز به وجود می آید که بسیار فریبنده و باطراوت است. این رنگ مو باعث روشن تر نشان دادن رنگ پوست می شود چون از ترکیب رنگ گرم مسی و رنگ سرد برنز به وجود می آید.

Tortoiseshell

25pic8

این روش یک رنگ موی چند بعدی است که ترکیبی از تکنیک های سامبره و بالیاژ است و از هارمونی رنگ های بلوطی، شکلاتی، بلوند طلایی و کاراملی استفاده می شود. همانند آمبره در قسمت ریشه تیره است ولی در قسمت ساقه با روشن شدن رنگ مو، از رنگ های گفته شده با هماستفاده می شود و تمامی رنگ ها در ساقه مو می تواند دیده شود.

توجه داشته باشید، رنگ مو می تواند به موهای شما آسیب برساند، پس با اضافه کردن مواد مراقبت از مو مانند تنظیم کننده PH به موها، موجب کاهش شکنندگی و قوی شدن ساقه و ریشه و افزایش درخشندگی موها خواهد شد.

وقتی موهایتان را به رنگ دلخواه تغییر می دهید، باید از رنگ آن محافظت کنید. بنابراین سعی کنید از شامپوی بدون سولفات استفاده کرده تا با هر بار حمام کردن، رنگ موهای خود را نشویید.