موخوره به معنی دو یا چند شاخه شدن موها در انتهای ساقه و گاهی از وسط ساقه مو است و دلیل آن خشکی بیش از حد مو می تواند باشد. که از طریق استفاده از حرارت مستقیم، شامپوهای نامناسب و عوامل دیگری که به موها آسیب می زند، ایجاد می شود. به همین دلیل ماسک ها مو اگر به عنوان یک عادت و روتین هفتگی تبدیل شود، می تواند به سلامت موها کمک موثری کند. روغن ها و نرم کننده های طبیعی می تواند از خشکی مو جلوگیری کرده و پروتئین و کراتین از دست رفته موها را بازگرداند. اگر موهایی سالم و درخشان را خواستارید، با ابزار های طبیعی موهایتان را به آرامی برس کشیده و از حرارت دهی به موها به طور مداوم خودداری کنید و از یکی از ماسک های طبیعی زیر هفته ای یک بار استفاد کرده تا مواد مورد نیاز جذب شونده از ساقه مو نیز تامین شود.

ماسک ماست و روغن زیتون

یک قاشق چایخوری روغن زیتون بکر را به یک چهارم فنجان ماست اضافه کرده، مخلوط کنید و موهای خود را آغشته به مواد کنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه باقی مانده سپس بشویید و آبکشی کنید. روغن زیتون حاوی اسید های چرب است که از موها محافظت کرده و رطوبت آن را نگه می دارد.

زرده تخم مرغ و عسل

دو ساعت قبل از رفتن به حمام یک زرده تخم مرغ و یک غاشق چایخوری عسل را با یکدیگر مخلوط کرده و 2 ساعت بعد شستشو دهید. عسل نرم کننده ای طبیعی است ه رطوبت مو ها را نگه داشته و از خشکی و شکنندگی آنها جلوگیری می کند. زرده تخم مرغ حاوی پروتئین ها و اسیدهای چرب است که از پیشرفت موخوره جلوگیری کرده و درخشش و حجم را به موهای شما باز می گرداند.

روغن نارگیل

یک چهارم فنجان روغن نارگیل را چند ثانیه در ماکروویو گرم کرده و سپس چند قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید. این روغن ها را قبل از حمام رفتن و روی موهای خشک استفاده کنید. این مخلوط را می توانید به کف سر و ساقه موها بزنید و یا می توانید برای درمان مو خوره، انتهای ساقه موها را به روغن آغشته کنید. سپس موها را درون حوله و یا کلاه حمام پیچیده و 20 دقیقه زمان بدهید. البته اگراین روغن ها را یک شب کامل روی موها بگذارید، نتیجه بهتری خواهید دید.

 سرکه سیب و عصاره گیاهان

شستشوی موها با سرکه سیب، نرمی فوق العاده ای به موها می بخشد. استیک اسید موجود در سرکه سیب باعث پاک شدن موها از هر نوع مواد آلوده شده و نرم کننده طبیعی مو است به علاوه تغذیه کننده موها نیز محسوب می شود. مخلوط سرکه سیب با عصاره برخی گیاهان خواص و تاثیر فوق العاده ای برای موها دارد. برای مثال یک قاشق گزنه خشک و یک قاشق مریم گلی خشک و یک قاشق رزماری خشک را در یک فنجان آب جوش ریخته و دم کنید. وقتی دم کرده شما حضر شد، دو قاشق سرکه سیب به آن اضافه کرده و هنگام دوش گرفتن پس از شستشوی موها با شامپو، این مخلوط را به موها بزنید. یک دقیقه صبر کرده سپس بدون استفاده از مواد شوینده آبکشی کنید.