موهای صاف زیبا و جذاب است. مشکل اینجاست بسیاری از ابزارهایی که برای صاف کردن موها استفاده می شود مانند دستگاه های حرارتی و مواد شیمیایی برای موها مضر است. در طولانی مدت باعث آسیب و شکنندگی موها و بروز موخوره می شود. خوشبختانه روش های دیگری وجود دارد که موهای فر و موجدار شما را به صورت طبیعی صاف می کند.

1-برس کشیدن موهای خیس تا زمانی که خشک شود

پس از شستشوی موها اجازه دهید خود به خود و در هوای آزاد خشک شود اما در طول این مدت هر 5 دقیقه آنها را برس بکشید. موها را دسته بندی کرده و هر دسته را چند ثانیه به سمت بیرون بکشید تا آنها را تشویق به صافی کنید. همچنین این کار را می توانید در مقابل پنکه انجام دهید و همزمان آنها را برس نیز بکشید.

2-موهای نمدار خود را بپیچید

وقتی موها هنوز نم دار هستند، آنها را از وسط سر به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را جدا گانه پشت سر خود بپیچید و با سنجاق سر محکم کنید.  موهای سمت راست را در قسمت چپ سر و موهای سمت چپ را در سمت راست سر بپیچید و محکم کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

3-موها را رول کنید

از بیگودی های بزرگ در سایز قوطی نوشابه استفاده کنید و موهای نمدار خود را محکم دور آنها بپبچید و روی سر محکم کنید. اجازه دهید کاملا خشک شود. خشک شدن کامل موها بسیار مهم است زیرا کمترین رطوبت می تواند باعث فر و وز شدن دوباره موها شود.

4-ماسک طبیعی صاف کننده مو درست کنید

ماسک طبیعی شیر و عسل بسیار توصیه شده است. یک فنجان شیر را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و روی موها و پوست سر بگذارید و یک ساعت بعد شستشو دهید. همچنین می توانید دو استکان شیر را با یک تخم مرغ مخلوط کرده و 10 دقیقه صبر کنید سپس روی موها را با یک پلاستیک پوشانده و دوباره 30 دقیقه زمان دهید. سپس شستشو دهید. ماسک موی دیگری که به شدت توصیه می شود و در عرض 2 ماه هفته ای یک بار استفاده جواب می دهد به صورت زیر تهیه می شود:

یک فنجان شیر نارگیل، 5 یا 6 قاشق آبلیمو، 2 قاشق روغن زیتون و 3 قاشق نشاسته ذرت را با یکیگر مخلوط کنید. روی حرارت خیلی کم گذاشته تا زمانی که حالت خمیری پیدا کند. پساز خنک شدن روی موها بزنید. به تمامی روش های بالا اگر چند قطره روغن نارگیل یا بادام اضافه کنید، موها نرم شده و حالت وزی و الکتریسیته آن از بین خواهد رفت.