مه شو: برای حفظ فرم زیبای بدن تمریناتی وجود دارد که نه تنها موجب خوش فرم شدن اندام فرد می شود، بلکه بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت فیزیکی وی را نیز ،مرتفع خواهد کرد.

fi2

در حالیکه پیوسته به ما گوشزد می شود که باید از دوران کودکی مراقب شکل و فرم بدن خود باشیم،اما متاسفانه بسیاری از افراد ،این موضوع مهم را نادیده می گیرند؛ اینکه صاف بنشینیم،شانه ها را به جلو خم نکنیم،با سر خمیده و دولا دولا راه نرویم و ...اینها جزء شایع ترین اشتباهاتی است که اغلب ما در دوران کودکی و حتی بزرگسالی مرتکب شده و باعث دفرمه شدن اندامها می شویم و تازه زمانی به فکر می افتیم و به اهمیت این موضوع پی می بریم که دچار درد و مشکلات فیزیکی شده باشیم.

حفظ فرم صحیح بدن، همانند غذا خورن،بسیار ضروری است و با درست نشستن،خوابیدن ،راه رفتن و ورزش کردن،می توان به آن دست یافت.در ضمن عدم تصحیح این دفرمه شدن بدن می تواند در نهایت منجر به درد اندامها،عضلات پشت ،کمر،پاها،گردن و بازوها ،درد مفاصل و خستگی مفرط بدن شود.

اینکه آیا بدن شما فرم مناسبی دارد یا خیر،می توانید با نگاه کردن در آیینه ،متوجه درستی یا نادرستی آن شوید.روبروی آیینه بایستید و ببینید که آیا سر و گردن صاف و در راستای بدن قرار گرفته و گردن به چپ یا راست منحرف نشده ،شانه ها هم سطح هستند،زانوها صاف قرار گرفته و فاصله درستی بین بازوها وجود دارد؟

حالا از بغل خود را نگاه کنید؛ آیا سر باز هم صاف و در راستای بدن قرار گرفته،شانه ها به جلو خم نشده ،چانه کاملا موازی زمین است ،شکم صاف و انحنای کمر طبیعی است؟ اینها مواردی هستند که حتی اگر یکی از آنها صحیح نباشد، احتمالا مشکلی وجود دارد و باید سریعا پیگیری شود.

تمرینات زیرحرکات اصلاحی مفیدی را برای حفظ فرم زیبای بدن ، به شما پیشنهاد می کنند:

چانه

شانه ها را ریلکس کنید،دندانها را روی هم قرار داده و سر را یک چهارم اینچ به سمت عقب بکشید،اما سر را خم نکنید،این حالت را تقریبا 10 ثانیه نگه دارید و بعد سر را آزاد کرده و 2 بار اینکار را تکرار کنید.

شانه

برای این تمرین به یک صندلی احتیاج دارید.روی صندلی صاف بنشینید،دستها را روی رانها قرار دهید.حالا شانه را به عقب بکشیدو تیغه های شانه را رو به عقب نگه دارید.اینکار به تصحیح افتادگی شانه ها بسیار کمک خواهد کرد.5 بار این حرکت را تکرار کنید.

کشش قفسه سینه و شانه

دوباره صاف روی صندلی بنشینید و قفسه سینه را کمی بالا بکشید.شانه ها را کمی پایین آورده و این حالت را 10 ثانیه نگه داریدو بعد بدن را ریلکس کنید.این تمرین برای تقویت عضلات ذوزنقه ای بسیار مفید است.5 بار این حرکت را تکرار کنید.

جمع کردن شکم

در این تمرین لازم است که بر الگوی تنفسی خود متمرکز شوید.کاملا صاف روی یک صندلی بنشینید.با دم عمیق شروع کنید. قفسه سینه خود را باز کنید.بعد به آرامی و با تمرکز، هوا را از شش ها بیرون دهید.حالا معده خود را منقبض کرده و نگه دارید.این حالت را حفظ کنید،نفس عمیق بکشید تا قفسه سینه باز شود وآنرا 10 ثانیه نگه دارید.ریلکس کنید و دوباره حرکت را تکرار نمایید.

انجام این تمرینات به شما کمک خواهد کرد که اشکالات فیزیک خود را اصلاح کرده و زیبایی آن را حفظ نمایید.

فراموش نکنید همواره در حالت صاف بنشینید و راه بروید،در هنگام نشستن قوز نکنید.اینها از مهمترین دلایل بروز مشکلات ستون فقرات هستند،هرگز در حالت ایستاده ،زانوها را قفل نکنید،بلکه آنها را در حالت کاملا ریلکس قرار دهید.

قانون ایستادن جلو آیینه ،شما را از چگونگی فرم بدنتان آگاه کرده و مانع از برور بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی و زیبایی اندامتان خواهد شد.

بنابراین این نکات را به خاطر بسپارید و در حفظ اندام زیبای خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنید.