روغن کرچک در میان روغن های گیاهی بی شمار که در زیبایی پوست موثر هستند رقبای خود را جوان مردانه شکست داده است. این روغن سرشار از اسید چربی اشباع نشده به نام ricinoleic acid است که خواص ضد باکتری زیادی دارد. روغن کرچک را می توان یک محصول زیبایی عالی به حساب آورد که در صورت مصرف موضعی اثراتی معجزه آسا در زیبایی خواهد داشت. بهتر است همیشه دنبال نوع طبیعی از این روغن باشید. زیرا نوع کارخانه ای روغن کرچک تقریبا از مواد مغذی خالی است. در اینجا برخی از تاثیرات روغن کرچک را بررسی می کنیم.

پاک کننده پوست صورت : روغن کرچک پاک کننده ای مناسب برای پوست است. خصوصا وقتی با روغن های مفید دیگر ترکیب می شود ، روغن کرچک می تواند به پوست صورت شما درخشنگی و طراوت ببخشد. اگر از این روغن همراه آب استفاده کنید ، برای پاک کردن آرایش صورت بسیار مناسب است. نتایجی که از استفاده از روغن کرچک حاصل می شود پنج برابر بهتر از محصولات شیمیایی است.اگر تا حالا از روغن کرچک به عنوان پاک کننده استفاده نکرده اید بهتر است در انتخاب محصولات پاک کننده خود تجدید نظر نمایید.

پرپشت کننده ابرو : استفاده ی مقدار مناسبی از روغن کرچک در رشد ابروها معجزه می کند. نکته جالب این که برای استفاده از این روغن روی ابروها نیاز نیست زمان زیادی صرف کنید. شب ها قبل از خواب کمی از این روغن را به ابروهای خود بمالید تا پرپشت شدن آنها را به مرور زمان ببینید.

رشد مو : مدت زیادی نیست که مردم متوجه تاثیرات مثبت روغن کرچک روی رشد موها شده اند. در واقع این روغن در ترکیب با روغن نارگیل اثر گزاری بیشتری دارد. بهترین زمان استفاده از این ترکیب حداقل یک تا دو ساعت قبل از خواب است. روغن را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و مدتی برای نفوذ روغن به عمق پوست صبر کنید و می توانید صبح روز بعد موهای خود را شست و شو دهید . مراقب مقدار روغنی که مصرف می نمایید باشید . روغن کرچک هم موجب رشد مجدد موهای از دست رفته شده و هم کیفیت موها را بهتر می نماید.

رشد مژه ها : روغن کرچک سرشار از مواد مغذی است . حتی مقدار کمی از این روغن اثراتی معجزه آسا بر روی مژه ها دارد. برخی از مردم به استفاده از روغن کرچک روی مژه ها ، به دلیل نزدیک بودن به چشم ، شک دارند. بهتر است برای جلوگیری از حساسیت و مشکلات احتمالی از برس ریمل برای مصرف روغن کرچک روی مژه ها استفاده کنید.

اثرات جانبی استفاده از روغن کرچک

به نظر می رسد استفاده مقدار مناسبی از روغن کرچک اثرات جانبی به همراه نخواهد داشت. اما بهتر است خانم های باردار و شیرده از این روغن به صورت خوراکی استفاده نکنند. وقتی صحبت از استفاده ی این روغن به صورت موضعی می شود ، بهتر است از تماس آن با چشم ها جلوگیری کنید. تماس روغن کرچک با چشم ها موجب حساسیت و قرمزی خواهد شد.