پیری خیلی آهسته و پیوسته به سراغ همه ی ما می آید ، بدون آنکه راهی برای پیشگیری از آن وجود داشته باشد . اما همیشه راهکارهایی هستند که می توانید از آنها برای کاهش و به به تعویق انداختن علایم سالخوردگی بهره بگیرید و در مقابل این علایم از پوست خود مراقبت کنید . یکی از این راهکارها ، ماسک های صورت تهیه شده از مواد طبیعی برای حفظ جوانی و لطافت پوست هستند . در این قسمت ده مورد از موثر ترین و بهترین این ماسک ها را به شما معرفی می کنیم .

ماسک خیار و سفیده ی تخم مرغ

نصف یک خیار را رنده کنید ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و سفیده ی یک تخم مرغ را به آن بیافزایید و خوب ترکیب کنید . این ماسک را به پوست صورت بزنید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه روی پوست بماند . سپس پوست را با آب سرد شست و شو دهید . این ماسک شادابی و لطافت بی نظیری به پوست می بخشد و از پیری آن پیشگیری می نماید .

سفیده ی تخم مرغ ، روغن نارگیل و توت فرنگی

این یک ماسک ضد پیری است که آکنه و جوش های سر سیاه را هم از بین می برد . چند توت فرنگی را له کنید و با یک سفیده ی تخم مرغ ترکیب نمایید . سپس یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن بیافزایید . این ماسک را به پوست صورت بزنید و پنج دقیقه صبر کنید . اسید های ملایم موجود در توت فرنگی با باکتری های پوست مبارزه می کند و چین و چروک ها را کاهش می دهد . روغن نارگیل هم مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می کند ، خاصیت ضد میکروب و ضد عفونی کننده دارد و با باکتری های بوجود آورنده ی آکنه مبارزه می کند .

پودر کاکائو و ماست

این یک ماسک ساده است که بسیاری تاثیر گذاری مثبت آن را تجربه کرده اند . ماست و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب کنید ، به طوری که ترکیبی به غلظت خامه و یا سس مایونز بدست آید . بعد از استفاده ماسک باید پنج دقیقه روی پوست باقی بماند . این ماسک مثل یک لایه بردار نیز عمل می کند .

عسل و موز

موز تولید کلاژن در پوست را افزایش می دهد و عسل ضد باکتری است . بنابراین ، ترکیب این دو با یکدیگر ماسک صورت فوق العاده ای را بوجود می آورد . یک موز را به صورت پوره دراورید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن بیافزایید . ماسک بعد از استفاده باید پنج دقیقه روی پوست بماند . فقط باید ماسک را با آب گرم از روی پوست پاک کنید .

جو دو سر ، عسل و روغن هسته ی انگور

برای جوانسازی و آبرسانی پوست ، میزان برابری از این سه ماده را با هم ترکیب کنید . سپس ماده ی خمیری شکل بدست آمده را به پوست صورت بزنید . قبل از شست و شوی پوست پنج دقیقه صبر کنید .

سیب ، سیب زمینی و خیار

این ماسک علاوه بر از بین بردن خطوط ظریف پوست ، خاصیت درخشان کننده و روشن کننده نیز دارد . یک سیب زمینی ، یک سیب و نصف یک خیار متوسط را رنده کنید و با یکدیگر ترکیب نمایید . این ترکیب باید ده دقیقه روی پوست بماند . ماسک سیب زمینی هم علایم پیری پوست را از بین می برد و هم به از بین رفتن لکه ها و جای جوش کمک می کند .

آووکادو ، روغن درخت چای و عسل

یک آووکادو را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و چهار قطره روغن درخت چای به آن بیافزایید . این ماسک علاوه بر از بین بردن چین و چروک ، از آکنه پیشگیری می کند و خاصیت رطوبت رسانی دارد .

سفیده ی تخم مرغ ، روغن زیتون و آبلیمو

خانم های اهل مدیترانه مدت ها است که از روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین محصولات زیبایی و یک ماسک صورت ساده ، برای تغذیه ی پوست ، استفاده می کنند . تنها کافی است میزان برابری از آبلیمو و روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری از هر کدام) را با یک سفیده ی تخم مرغ ترکیب کنید و روی پوست ماساژ دهید . سپس اجازه دهید ماسک پنج تا هفت دقیقه قبل از شست و شو با آب ولرم روی پوست بماند .

توجه : مطمئن شوید به هیچ یک از ترکیبات این ماسک ها حساسیت ندارید و بعد از آنها استفاده نمایید .