توصیف کلافگی از داشتن پوست چرب در قالب کلمات نمی گنجد. خانه را با صورتی شاداب و میکاپ زیبا ترک کرده و می دانید که خیلی دوام ندارد. بنابراین چگونه می توانید چربی بیش از حد پوست خود را کنترل کنید؟

در حالی که چالش های زیادی با پوست چرب خواهیم داشت، خبر خوش در مورد این نوع پوست این است که در برابر چین و چروک و پیری مقاوم است. پس جای نگرانی بابت خطوط پیری روی پوست شما به این زودی وجود ندارد. در این مطلب 5 راهکار آمده که به شما کمک می کند چربی پوست خود را کنترل کنید.

1-پوست خود را مرطوب نگه دارید

قدم اول مرطوب نگه داشتن پوست دو بار در روز صبح و شب است. هنگامی که با پوست چرب خود رو به رو می شوید، آخرین راهی که به نظرتان می رسد، مرطوب کردن آن است. اما به این راهکار اعتماد کنید. اضافه کردن رطوبت به روتین مراقبت از پوست شما، باعث تغییرات محسوسی خواهد شد. بهترین زمان برای رطوبت رسانی به پوست هنگام صبح، قبل از زدن پرایمر است. فراموش نکنید که چند دقیقه صبر کنید، تا مرطوب کننده جذب پوست شود، سپس ادامه محصولات پوستی را استفاده کنید.

2- آرایش پاک کن را نزدیک تختخواب خود نگه دارید

هیچوقت با صورت میکاپ شده به خواب نروید. خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ شده و باعث تحریک پوست خواهد شد. اما گاهی پیش می آید که به شدت احساس خواب آلودگی می کنید. در این حالت اگر آرایش پاک کن شما نزدیک محل خواب باشد، به راحتی در حالت خوابیده نیز می توانید آرایش را از پوست خود زدوده و از آسیب به پوستتان جلوگیری کنید.

3-مطمئن باشید که مقدار زیادی آب دریافت میکنید

در واقع نوشیدن آب بسیار برای شما مفید خواهد بود. اگر بطری آب همیشه همراهتان باشد، تمام مدت روز آب خواهید نوشید. دریافت مقدار زیادی آب، پوست را هیدراته نگه داشته و چربی پوست را تنظیم می کند.

4- میکاپ خود را با یک پودر سبک ماندگار کنید

بعد از استفاده از محصولات پوستی مانند کرم پودر و کانسیلر، از یک پودر سبک برای خشک و مات کردن کردن آن استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه روی پوست باقی مانده سپس محو کنید. این کار باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما خواهد شد.

5- از پودر های فشرده برای ماندگاری بیشتر استفاده کنید

پس از استفاده از پودر سبک، از یک براش مویی استفاده کرده و یک لایه پودر فشرده مانند پنکیک با رنگ مناسب آرایش خود روی پوست اعمال کنید. این مرحله در آرایش شما باعث می شود لک های سفید روی پوست باقی نماند.