اولین چیزهایی که هر کس در نگاه اول در صورت توجه می کند، چشم ها، لب و گونه ها است. گونه ها صورت شما را تعریف میکنند. در واقع گونه های برجسته جذاب تر از گونه های صاف است. چربی زیر پوست باعث برجسته شدن ناحیه گونه خواهد شد. موضوع ناراحت کننده این است که با افزایش سن این چربی زیر پوست کاهش یافته و به طرف پایینی صورت افتده و برجتگی گونه ها را کاهش می دهد. در این مطلب چند راه حل فوری برای بازگشت برجستگی گونه ها وجود دارد. البته جوانان نیز می توانند از این راه ها برای پیشگیری از بین رفتن گونه ها و افزایش برجستگی آنها شوند.

1-رز واتر و گلیسیرین

گلیسیرین یکی از بهترین مواد برای داشتن پوست صاف و بدون چروک است و رز واتر نیز یکی از مهم ترین مواد پاک کننده صورت است. وقتی این دو ماده با یکدیگر مخلوط شوند، باعث پر شدن صورت شده و گونه های برجسته به شما هدیه می دهد. این مواد باعث تغذیه پوست شده و باعث کشیده شدن طبیعی پوست خواهد شد.

2-روغن زیتون

همه افراد از خواص روغن زیتون به خوبی آگاهی دارند. نه تنها برای پوست خواص فراوان دارد، بلکه روغی مناسب برای پخت و پز است. این روغن را به مدت 15 روز روی صورت خود ماساژ دهید، تا پس از این مدت تاثیر معجزه آسای آن را در برجسته کردن گونه های خود مشاهده کنید.

3-شیر

افراد که دارای صورتی لاغر هستند، عموما شیر کافی به صورت روزانه نمی نوشند. شیر بهترین و کاملترین غذا برای تمامی گروه های سنی است. زیرا حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن است. بنابراین برای داشتن گونه هایی جذاب و برجسته، هر صبح و شب یک لیوان شیر به مدت سه ماه بنوشید تا تاثیرات آن را ببینید.

4-ماسک سیب

خوردن میوه ها به صورت خام خاصیت فراوانی دارد. اما برای داشتن گونه های برجسته ماسک سیب بسیار موثر است. . سیب مملو از ویتامین هایی است که برای داشتن گونه هایی سالم و برجسته ضروری است. بنابر این یک عدد سیب را رنده کرده و روی گونه ها قرار دهید. پس از 15 تا 20 دقیقه شستشو دهید. خمیر سیب دارای کلاژن و پروتئین های مورد نیاز برای حفظ حالت الاستیکی پوست و برجستگی گونه ها است.

5-ماسک شکرو کره

برای داشتن گونه های برجسته به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی، از این ماسک صورت استفاده کنید که دارای مقدار مساوی شکر و کره است. این خمیر را مدت 10 تا 15 دقیقه روی گونه ها گذاشته و سپس با آب شستشو دهید.

6-ماساژ صورت

ماساژ صورت نه ضد چین و چروک است، بله باعث سفتشدن پوست وجلوگیری از افتادگی شده و همچنین نوع خاصی از ماساژ باعث برجستگی گونه ها نیز خواهد شد. در تصویر زیر انواع ماساژ صورت برای داشتن گونه هایی برجسته و زیبا نشان داده شده است.

9pic2

7-بادکنک باد کنید

باد کردن بادکنک بهیاد دوران کودکی، باعث افزایش حرکت ماهیچه های گونه شده و باعث قدرت و رشد این ماهیچه ها خواد شد. 6 تا 7 باردر روز بادکنک باد کنید، تا تاثیرات آن روی صورتتان نمایان شود.

8-لب ها را غنچه کنید

9pic3

یکی از ساده ترین راهها برای داشتن گونه های برجسته غنچه کردن لبها و نگه داشتن آنها به همان صورت تا حد ممکن است و سپس ماهیچه ها را آزاد کرده و به لبها را حالت لبخند در آورید. این تمرین را 15 بار در روز برای نتایج بهتر تکرار کنید.

9-غذاهای مصرفی

علاوه بر تمرینات و ماسک های گفته شده، مواد غذایی نیز در داشتن گونه هایی برجسته موثر است. بنابراین سعی کنید غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند برنج و ماکارونی و نان میل کنید. همچنین جوانه ها به ویژه جوانه گندم در داشتن صورتی پر وگونه های برجسته بسیار موثر است.