اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید، یک قطعه آلوئه ورا را باز کرده و ژا آن را روی محل سوخته قرار دهید تا معجزه این گیاه صحرایی را ببینید.

این تنها یک مورد از موارد مصرف این گیاه است. در ایم مطلب چند مورد دیگر از مصارف آلوئه ورا گفته شده است.

بهبود پوست

مطالعات نشان می دهد، آلوئه ورا می تواد زخم های جزئی را 8 روز زودتر از حالت طبیعی بهبود می بخشد. همچنین این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی نیز هست. همچنین اگزما، پسوریازیس و خشکی پوست را نیز درمان می کند. همچنین باعث بهبود لک، ترک های تیره پوستی، اسکار و جای زخم می شود.

بهداشت دهان

آلوئه ورا یک ماده ایمن برای شستشوی دهان است. این ماده یکی از تشکیل دهنده های مهم ژل ها و خمیر دندانها است. این گیاه می تواند جایگزینی برای دهانشویه های شیمیایی باشد که خاصیت ضد باکتریایی دارد. همچنین این گیاه می تواند از جمع شدن پلاک روی دندانها جلوگیری کرده و خونریزی لثه ها را کاهش دهد.

سوزش معده

دانشمندان معتقدند به همان اندازه که آلوئه ورا خاصیت تسکین دهندگی برای پوست دارد، می تواند شکم و دستگاه گوارش را نیز التیام بخشد. خوردن آب آلوئه ورا همچنین باعث التیام مری نیز می شود. سعی کنید آب آلوئه ورا به تنهایی مصرف نشود زیرا ممکن است مضراتی به همراه داشته باشد.

گزش پشه

خارش و سوزش محل گزش پشه بسیار آزار دهنده است. آلوئه ورا می تواند تورم و خارش آن را از بین ببرد. به ویژه اگر ژل آلوئه ورا در فریزر و به صورت یخ زده دارید، آن را روی محل پشه خوردگی قرار داده تا التیام بخشد.

تصفیه هوا

گیاه آلوئه ورا می تواند برخی مواد آلودگه کننده های هوا مانند بنزن و فرم آلدهید ها را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد نگهداری برخی گیاهان در خانه موجب تصفیه هوای خانه و تنفس بهتر شما و خانواده شما خواهد شد. آلوئه ورا یکی از این گیاهان است که مقدار قابل توجهی از بنزن و فرم آلدهید ها را که در اسپری ها و رنگ ها موجود است جذب کرده و هوا را تصفیه می کند.

درمان زگیل

اگر روی دست یا پای خود زگیل دارید، دو هفته و روزی دوبار یک قطعه آلوئه ورا روی آن قرار دهید. پس از این مدت آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، می تواند درمان زگیل باشد.

پاهای ورزشکاران

افزایش رطوبت در نقاطی از پوست که به دلیل وجود رطوبت مشکل پیدا کرده اری غیر منطقی است. اما گیاه معجزه گر آلوئه ورا با آبرسانی به پوست باعث بازسازی و تحریک سلول های پوست شده و به ساخت و رشد سلول های تازه کمک می کند. بنابراین قرار دادن ژل آلوئه ورا دو بار در روز روی پاهای ورزشکاران که به دلیل عرق زیاد در کفش، دچار عفونت یا مشکلات پوستی شده است، کمک به سزایی می کند.