لایه برداری پوست یکی از اقدامات مهم و اساسی برای داشتن پوستی سالم است. مراجعه به سالن و انجام اقدامات مراقبتی یکی از آسان ترین راه ها است. اما این اقدام هزینه بر است. شما می توانید با کمترین وقت و هزینه پوستی روشن و بدون عیب و نقص داشته باشید.

لایه برداری باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. در این مطلب روش جدیدی برای لایه برداری پوست آورده شده است که اصلی ترین ماده آن آرد برنج بوده که با مواد مختلفی مانند شیر و چای سبز و غیره مخلوط می شود و اکسیر زیبایی پوست را می سازد.

مواد لازم

  • برنج خام
  • لیمو
  • عسل
  • چای سبز

کاری که لازم است انجام دهید ابتدا دو قاشق غذا خوری برنج را پودر کنید. ساختار گرانول مانند پودر برنج باعث لایه برداری عالی این ماده می شود. پودر برنج را از الک رد کنید تا دانه های درشت آن جدا شود. آرد برنج معجزه زیبایی زنان آسیایی است و علاوه بر لایه برداری، باعث روشن شدن پوست و نرمی و آبرسانی آن نیز می شود.

سپس یک قاشق غذاخوری آب لیم تازه به آن اضافه کنید. آبلیم سرشار از ویتامین C است که باعث بازسازی پوست و از بین بردن سلول های مرده و جایگزینی سلول های جدید می شود. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث افزایش کلاژن سازی و خاصیت الاستیکی پوست می شود.

یک قاشق عسل نیز به مخلوط اضافه کرده تا از خاصیت آنتی باکتریالی آن نیز بهره برده و هر گونه عفونتی را روی پوست خود از بین ببرید. همچنین عسل خاصیت آبرسانی معجزه آسایی دارد که پوست را رطوبت رسانی می کند.

همه مواد را به خوبی مخلوط کرده تا خمیری یک دست به وجود آید. سپس به کمک براش یا انگشت روی پوست خود بمالید. پس از 20 دقیقه کمی انگشتان خود را مرطوب کرده و به حالت دایره وار و آرام ماسک را روی پوست ماساژ دهید و با آب نیمه گرم شستشو دهید. استفاده یک بار در هفته از این ماسک پوست صاف و بی عیب و نقص به شما هدیه می دهد.