وجود جوش و آکنه همیشه ناخوشایند است و تمام کسانی که دچار آن هستند، در پی درمان قطعی برای از بین بردنش هستند. جوش و آکنه روی بد نیز یکی دیگر از مشکلات پوستس است که افراد زیادی درگیر آن هستند. جوش های روی بدن حاصل بسته شدن منافذ پوست به وسیله چربی و سلول های مرده است. هر کدام از این دلایل می تواند سبب ایجاد جوش در قسمت پشتی بالا تنه شما شود. خوشبختانه از بین بردن جوش های پشت بدن، ممکن است. در این مطلب چند روش برای از بین بردن آنها آورده شده است. فقط کافی است با استفاده از مواد طبیعی نام برده شده که خواص آنها در زیبایی شناخته شده است، آنها را درمان کنید.

نکته: قبل از استفاده از روش های زیر حتما ست حساسیت انجام دهید.

1-جو دوسر و گلاب

خواص ضد التهابی هر دو ماده باعث درمان آکنه بدن می شود و از بازگشت دوباره آن جلوگیری می کند. خمیری از آرد جو دوسر و گلاب تهیه کرده و روی نواحی دارای آکنه قرار دهید و پس از 20 دقیقه شستشو دهید. برای نتایج بهتر 3بار در هفته تکرار کنید.

2-روغن درخت چای

روغن درخت چای منبعی از خواص ضد باکتری است که دشمن جوش و آکنه است. 2 یا 3 قطره روغن را در یک لیوان پر آب ریخته و نواحی دارای جوش در بدن را با آن شستشو دهید. این روش بهتر است دو هفته یک بار برای از بین رفتن آکنه بدن انجام شود.

3-سرکه سیب

سرکه سیب یکی از قوی ترین روش های درمان خانگی برای جوش و آکنه روی بدن است. مقداری سرگه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و نواحی دارای آکنه را با آن شستشو دهید. تکرار یک بار در هفته برای نتیجه گیری کافی است.

4-جوش شیرین

جوش شیرین نیز یکی از مواد قابل توجه در درمان جوش و آکنه است که قابلیت پاکسازی عمیق منافذ پوست را دارد. جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کرده و خمیر درست نید و آن را روی نواحی دارای جوش قرار دهید تا تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

5-عسل و دارچین

خواص آنتی باکتریال عسل و دارچین درمانی معجزه آسا برای جوش و آنه بدن است. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را با دو قاشق عسل مخلوط کرده و روی نواحی دارای جوش قرار دهید. 15 دقیقه صبر کرده و شستشو دهید و آکنه بدن خود را به راحتی درمان کنید.

6-ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا منبعی غنی از خواص آنتی باکتریال بوده و خواص ضد التهابی آن باعث تسکین بخشیدن به پوست بدن می شود. به اندازه یک قاشق ژل آلوئه ورا از برگ آن خارج کرده و روی محل ورد نظر قرار دهید. نیم ساعت فرصت داده سپس با آب نیمه گرم شستشو دهید.

7-نعنا

برگ نعنا مانند سایر مواد طبیعی گفته شده دارای موا ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال بوده و باعث بهبود آکنه و جوش های بدن می شود. یک مشت برگ نعنا را داخل مخلو کن ریخته و سپس آن را صاف کنید. سس محل دارای جوش را با استفاده از آن شستشو دهید. این روش می تواند دو بار در هفته تکرار شود.

8-پودر پوست پرتقال

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C بوده و حاوی خواص ضد عفونی کننده است که هر دو برای درمان آکنه بدن مفید هستند. یک قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق آب مخلوط کرده و روی سراسر منطقه دارای جوش بزنید. هفته ای یک بار از این روش برای درمان جوش و آکنه بدن استفاده کنید.