سیب زمین سرشار از نشاسته است که در تهیه انواع غذاها از آن استفاده می شود. از سیب زمینی به دلیل وجود مواد ممغذی فراوان از مدت ها پیش به عنوان غذایی کامل استفاده می شود. به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین C و کربوهیدرات در سیب زمینی راه های زیادی وجود دارد که می توان از خواص آن استفاده کرد. بنابراین نه تنها برای بدن مفید است بلکه می تواند برای پوست و مو نیز خواص زیادی داشته باشد. خواص آن برای سلامت پوست و مو غیر قابل انکار است. در این مطلب چند مورد از موارد مصرف سیب زمینی در مراقبت از پوست اورده شده است.

1-درمان لک ها و تیرگی های روی پوست

سیب زمین حاوی مواد قوی است که در درمان لک و تیرگی تاثیر زیادی دارد. در درمان تیرگی دور چشم تاثیر زیادی دارد. دو حلقه سیب زمینی برداشته و روی حلقه چشم خود بگذارید. نیم ساعت صبر کنید و با آب سرد شستشو دهید. این روش در مدت کمی سیاهی دور چشم شما را از بین خواهد برد.

2-درمان آفتاب سوختگی

سیب زمینی یکی از معجزه آساترین مواد طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی پوست است و تاثیرات آن اثبات شده است. قطعات کوچکی از سیب زمینی را در آب سرد یا یخچال خنک کرده و روی مناطق آفتاب سوخته قرار دهید. راه دیگر استفاده از آب سیب زمینی به مدت 30 دقیقه است. سپس با آب سرد شستشو دهید.

3-درمان خشکی پوست

اگر از زبری، خارش و خشکی پوست رنج می برید، سیب زمینی را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود فراموش نکنید. سیب زمینی حاوی نرم کننده های طبیعی پوست است که خشکی پوست را درمان می کند. سیب زمینی را رنده کرده و مقداری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید. 40 دقیقه روی پوست گذاشته و سپس شستشو دهید.

4-درمان پف چشم

نه تنها سیب زمینی درمان کننده تیرگی دور چشم است، بلکه پف چشم را نیز درمان می کند. سیب زمین و خیار را رنده کرده و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. ماسک را دور چشم قرار دهید پس از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و از شر پف چشم خلاص شوید.

5-درمان لک صورت

سیب زمینی حاوی موادی است که بسیار در روشن کردن پوست موثر است. کافی است آب سیب زمینی را گرفته و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و با پنبه روی پوست بزنید و اجازه دهید خشک شود پس از 30 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. سیب زمینی یکی از بهترین محو کننده های لک صورت است.

6-کنترل چربی پوست

سیب زمینی تولید چربی پوست را کنترل کرده و از برق افتادن پوست نیز جلوگیری می کند. به آب سیب زمینی مقداری آبلیمو اضافه کرده و با پنبه روی قسمت های مورد نظر پوست که چربی تولید می کند، زده و پس از 10 دقیقه شستشو دهید.