توت فرنگی یکی از میوه های جذاب برای کوچک و بزرگ است. این میوه قرمز و زیبا سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی به همره دارد. علاوه بر این، خواص معجزه آسایی برای پوست دارد. در این مطلب طرز تهیه 3 نوع ماسک توت فرنگی برای نرم و صاف شدن پوست نوشته شده است.

1-توت فرنگی برای درمان آکنه

چند عدد توت فرنگی را به صورت پوره درآورید. سپس خامه و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. این ماسک را روی صورت و گردن گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب نیمه گرم بشویید. این ماسک را می توانید در اندازه های مختلف درست کرده و در ظرفی در بسته نگه دارید و هر روز از آن استفاده کنید.

2-توت فرنگی برای رفع تیرگی پوست

تیرگی پوست به دلیل در معرض آفتاب و آلودگی بودن پوست ایجاد می شود و در هر آب و هوایی اتفاق می افتد. این ماسک می تواند رنگ پوست را به حالت اول برگرداند. برای تهیه آن فقط کافی است 2 قاشق پوره توت فرنگی را با چند قطره آب لیمو ترش مخلوط کنید و با استفاده از انگشتان دست به حالت دورانی 8 تا 10 دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید. این کار را برای نتایج بهتر هر روز تکرار کنید.

3-توت فرنگی برای نرم شدن پوست

اگر آرزوی داشتن پوست نرم و با طراوتی دارید، اینجا راهی طبیعی برای دستیابی به آن وجود دارد. تنها به یک قاشق پودر کاکائو، یک قاشق پوره توت فرنگی و یک قاشق عسل نیاز دارید. مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت قرار دهید. پس از 10 دقیقه با آب سرد شستشو داده و بلافاصله نرمی را در بافت پوست خود حس خواهید کرد.