گوجه فرنگی، این صیفی قرمز و زیبا، خواص زیادی برای نام بردن دارد. این خواص نه تنها برای سلامت عمومی بدن است، بلکه برای پوست نیز فواید بی شماری دارد و آن را درخشان و نرم می کند. علاوه بر استفاده در دنیای آشپزی برای رنگ و طعم آن، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی، لک های روی پوست را نیز از بین می برد. گوجه فرنگی دارای خواض جمع کننده و تسکین دهنده بوده و همراه با ویتامین C، می تواند آکنه و لک های پوستی را کاهش دهد و باعث با استفاده از اسید های طبیعی باعث بازسازی پوست و کنترل چربی می شود. در حالی که ممکن است از گوجه فرنگی به عنوان تونر، شوینده و پاک کننده استفاده کرده باشید، در این مطلب چند مورد از ترکیبات گوجه فرنگی با سایر مواد طبیعی آورده شده که امتحان آنها می تواند نتایج خوبی برای پوست شما به دست آید.

1-ماسک خیار و گوجه فرنگی

موادی که لازم دارید یک گوجه فرنگی و دو قاشق پوره خیار و ی قاشق عسل است. آب گوجه فرنگی را بگیرید و با پوره خیار و عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست زده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و در آخر با آب نیمه گرم شستشو دهید. همانطور که می دانید خیار خاصیت آبرسانی داشته و چربی اضافی پوست را از بین می برد و چربی طبیعی پوست را باقی می گذارد. این ماسک برای افراد دارای پوست چرب بسیار مفید است.

2-ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان بهترین ماده برای رطوبت رسانی شناخته شده است و هنگامی که با گوجه فرنگی ترکیب می شود، بهتر عمل می کند. آب یک گوجه فرنگی را گرفته و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. مخلوط را روی پوست زده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. با آب نیمه گرم آن را مرطوب کرده و شروع به ماساژ پوست در حالت دورانی کنید. این کار باعث می شود پوست نرم و مرطوب شود. این ماسک برای افراد دارای پوست خشک بسیار مناسب است.

3-ماسک پالپ گوجه فرنگی

پالپ گوجه فرنگی برای رفع آفتاب سوختگی بسیار کارآمد است و همچنین می تواند منافذ باز پوست را ببندد. گوجه فرنگی را مدتی بجوشانید و آن را له کنید و با استفاده از انگشتان دست آن را به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید روی صورت خشک خشک شود. همچنین می توانید یک قاشق شیر هم به پالپ گوجه اضافه کنید اما بیش از 10 دقیقه آن را روی صورت نگه ندارید و در آخر با آب سرد شستشو دهید. این کار را به طور منظم برای رفع آفتاب سوختگی تکرار کنید.

4-ماسک گوجه فرنگی و ماست و لیمو ترش

آلودگی ها را با خواص گوجه فرنگی، ماست و لیمو ترش شکست دهید. آب گوجه فرنگی را گرفته و یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش و ماست تازه به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورت قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه با آب نیمه گرم شستشو دهید. این ماسک روشن کننده پوست بوده و پوستی لطیف به شما خواهد داد.

5-ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر

هر گاه صحبت از لایه برداری می شود، جو دوسر در ذهن می آید. دو قاشق جو دوسر را پودر کرده و با دو قاشق پالپ گوجه فرنگی مخلوط کنید. همچنین می توانید پوره خیار هم به آن اضافه کنید. مخلوط را روی پوست قرار داده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. ابتدا با آب نیمه گرم کمی آن را مرطوب کرده و به حالت دورانی پوست را ماساژ دهید سپس به طور کامل با آب نیمه گرم پوست را شستشو دهید و به پوست نرم و لطیف خود سلام کنید.