به طور جدی داشتن پوستی بی عیب و نقص، نرم و لطیف به یک کار خسته کننده و دشوار تبدیل شده است. سرمای خشک زمستان، رژیم غذایی ناسالم، گرما و رطوبت تابستان، الگوی خواب غلط و سایر عادات ناسالم باعث می شود پوست زیبایی و شفافیت خود را از دست بدهد. اگر پوستتان را دوست دارید و نمیخواهید لطافت خود را از دست دهد، از تکرار عادات شرح داده شده در این مطلب اجتناب کنید.

دوش آب گرم و طولانی مدت

دوش آب گرم پس از یک روز کاری سخت و خسته کننده بسیار لذت بخش است. اما آب داغ باعث شسته شدن چربی های طبیعی و ضروری پوست شما می شود و آن را خشک و خشن میکند. میتوانید دوش آب نیمه گرم و کوتاه را جایگزین آن کنید.

بالش نامناسب

خواب کافی یکی از فاکتور های مهم داشتن پوستی زیبا است اما بالش نیز کاملا مهم است. روبالشی های نخی و کتانی در مفید بودن بسیار متداول هستند اما باید گفت، پارچه های نخی و کتانی بیشتر از ابریشمی و ساتن می توانند باعث التهاب شوند. روبالشی خود را از ساتن و یا ابریشم تهیه کنید زیرا هر آنچه برای مراقبت از پوست انجام داده اید با بالش نخی و کتانی از بین خواهد رفت.

پاک نکردن آرایش قبل از خواب

پس از یک روز طولانی و خسته کننده، پاک کردن آرایش می تواند یک کار خسته کننده باشد اما خوابیدن با صورت پر از آرایش و آلودگی یکی از بدترین عاداتی است که باعث آسیب به پوست می شود.

لمس کردن بیش از حد صورت

برخی افراد عادت دارند به طور مکرر پوست خود را لمس کرده و صورت خود را نوازش می کنند. این افراد از مضرات این کار آگاهی ندارند. در واقع لمس کرن صورت با دست به طور مکرر باعث می شود آلودگی های دست به پوست منتقل شده و دچار التهاب و جوش و آکنه شود. 80 درصد بیماری های التهابی به وسیله لمس کردن منتقل می شود. بنابراین قبل از لمس صورت با دست اطمینان حاصل کنید دست ها کاملا تمیز باشند.

شیو کردن را برای آقایان بگذارید

شیو کردن موهای زائد یکی از ساده ترین راه ها برای رفع موهای زائد است اما تیغ اصلاح می تواند آسیب های فراوانی از جمله بروز موهای زیر پوستی، را منجر شود. بنابراین روش های دیگر از بین بردن موهای زائد مانند وکس کردن، را جایگزین کنید. وکس کردن نه تنها موهای زائد را از بین می برد، بلکه پوست را نیز لایه برداری می کند.