هرچند از این موضوع متنفرید، اما پس از 25 سالگی پوست شما شروع به نشان دادن اولین علائم پیری می کند. با اینکه از این واقعیت نمی توانید فرار کنید، اما با تغییر سبک زندگی و مراقبت از پوست می توانید زمان را به عقب برگردانید. در این مطلب چند ترفند ضد پیری آماده شده که کمک می کند پوست شما روند پیری را کندتر طی کند.

تحرک داشته باشید

یکی از مهمترین دلایل پیر شدن پوست از بین رفتن کشسانی آن به دلیل ضعیف شدن کلاژن سازی است. به همین دلیل به ورزش نیاز دارید. وقتی ورزش می کنید گردش خون شما افزایش یافته و این امر منجر به افزایش پروتئین سازی از جمله کلاژن خواهد شد و در نتیجه باعث می شود پوست جوان بماند.

خواب کافی داشته باشید

وقتی به اندازه کافی نخوابید، بدن شما شروع به آزاد کردن هورمون استرس به نام کورتیزول می کند که آسیب زیادی به پوست می زند و باعث پف کردن چشم ها و چروک روی پوست می شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که در طی شبانه روز حداقل 8 ساعت می خوابید.

قطع مصرف قند

شاید این حقیقت را ندانید که بدن شما کربوهیدرات ها را پس از تجزیه به شکل قند درمی آورد که باعث افزایش سطح انسولین می شود و باعث بروز التهاب شده و آنزیم هایی تولید می شود که سبب از بین بردن کلاژن شده و باعث پیری پوست می شود.

محافظت در برابر نور خورشید

آفتاب نیز می تواند باعث پیری پوست شود. اشعه های فرابنفش می تواند آنتی اکسیدان های طبیعی پوست را نابود کرده و به ژنتیک پوست نیز آسیب برساند که منجر به از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می شود.به همین دلیل استفاده از کرم های ضد آفتاب امری ضروری است.

عادت مراقبت از پوست تنظیم کنید

تنظیم یک عادت مراقبت و رسیدگی به پوست پس از 25 سالی بسیار مهم است. توصیه می شود در این عادت مراقبت از پوست دست ها و پوست گردن را فراموش نکنید.