روش نگهداری میگو

اگر میگو را به صورت تازه از شهرهای جنوبی خریده اید باید در همان محل فقط سر را جدا کرده و با پوست فریز نمود. و اگر به صورت بسته بندی شده منجمد می خرید پس از دقت به تاریخ تولید و انقضاء و کد بهداشتی جعبه، آن را در فریز خانگی و حدود 18- درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

بسته بندی باید به طوری باشد که مجبور به دوباره فریز کردن میگو نشوید. برای این کار می توان وقتی میگو را خریدید قبل از اینکه کاملاً از حالت انجماد خارج شود سر میگو را جدا کرده و در پلاستیک به اندازه مصرف هر وعده گذاشت و بلافاصله داخل جعبه و داخل فریزر گذاشت.

میگویی که پوست آن کند شده به مدت زیاد نمی تواند در فریزر بماند. مگر در شرایط خاص و بسته بندی خاص که حتی در آن صورت هم امکان نگهداری طولانی مدت نیست.

استحکام سر و پوسته

مهمترین و آسان ترین روش شاخت میگوی سالم، استحکام سر آن می باشد و در صورتی که میگو خراب باشد سر آن به راحتی وبدون نیاز به نیروی زیاد جدا می گردد و در صورتی که غلاف سر آن را به سمت بالا بکشند لیز شدن بافت ها را به راحتی می توان دید.

همچنین باید به اجزای دهان و آبشش میگو دقت نمود که هیچگونه مواد اضافی و لجن کف دریا را به خود نگرفته باشد زیرا در این صورت سرعت خراب شدن خیلی زیادتر می شود.

در صورتی که اجزا بدن میگو سالم باشد نشانه سلامت میگو است و به همین دلیل باید به شاخک آن توجه کرد که سالم باشد.