خوردن به جای دو نفر ؟

به دنبال پیشرفت بارداری، میزان اشتهای مادر نیز افزایش می یابد. این روند در اصل یک غریزه طبیعی برای اطمینان از خوردن کافی مادر برای سلامت خود و کودکش است. میزان احتیاج روزانه به کالری، حدود 25 درصد (و یا 500 کالری) نسبت به زمان قبل از بارداری افزایش می یابد. این میزان افزایش کالری بسیار کمتر از آن مقداری است که بر شما واجب شود تا میزان غذای مصرفی خود را دو برابر کنید.

برخی از مادران همانند کسانی که قبل از بارداری رژیم نامتوازی و ناکافی داشتند، ممکن است نیاز به مراقبت های خاص داشته باشند.

بنابراین جمله خوردن به جای دو نفر در اصل فقط به معنی افزایش مسئولیت مادر در تامین هرچه بیشتر نیازهای غذایی کودک در حال تکاملش است.

بارداری به هیچ وجه زمان مناسبی برای رژیم گرفتن نیست.تحقیقات نشان داده اند زمانی که مادر رژیم ناکافی دارد، میزان شیوع مشکلات جدی- در طول زایمان بیشتر می شود.

به هرحال باید مراقب افزایش وزن و اضافه وزن این دوران نیز باشید، زیرا چربی هایی که در ناحیه بازو و یا ران- در این دوران ایجاد می شوند. پس از زایمان بسیار سخت از بین خواهند رفت.

میزان چربی اضافه وزن مربوط به دوران بارداری در طی دوران شیردهی کودک، به خوبی از بین می رود. این میزان در بافت سینه مادر، به منظور کمک به تولید شیر تجمع می یابد. در هرحال مقداری از این چربی نیز باقیمانده و حتی با اتمام دوران شیردهی نیز به سختی از بدن دفع می شود.

بنابراین شما هم نسبت به سلامتی خود و هم نسبت به سلامتی کودکتان مسئول هستید و باید بهترین رژیم غذایی را در این دوران داشته باشید.

باید به مواد غذایی توصیه شده در صفحه 77 و 78 توجه کافی داشته باشید، و پس از آن می توانید میزان جذب غذای خود را در طی 24 تا 48 ساعت تنظیم کنید.