از تصور بدترین ها بپرهیزید

معمولا وقتی با یک بیماری رو به رو می شویم، بدترین احتمالات را در ذهن مان تصور می کنیم. گمان می کنیم که پزشک به ما خواهد گفت شرایط مان چقدر ناگوار و درمان تا چه اندازه مشکل است. اغراق در وضعیت بیماری، نه تنها نگرانی ما را بیشتر می کند بلکه باعث می شود راه درمان را دنبال نکنیم. خود را با حدس و گمان های بیهوده آزار ندهید. درباره ی بیماری تان تحقیق کنید و پاسخ سوالات خود را از پزشک متخصص جویا شوید.

دکتر اد هایر (Ed Hayer) از کارولینای جنوبی می گوید: بزرگ ترین سوال ما این است که چرا بسیاری از مردم از مراجعه به پزشک اجتناب می کنند. او معتقد است شنیدن اظهارات پزشک برای بسیاری از مردم دشوار است زیرا آنها فکر می کنند پزشکان هرگز خبرهای خوشایندی برای بیمار ندارند و از این که بشنوند تا چند وقت دیگر بیشتر زنده نمی مانند، سخت هراسانند. این احساس در بیماران قلبی بسیار فاجعه آمیز است. اگر یک بیمار قلبی زودتر به پزشک مراجعه کند، کار بیشتری می توان برای او انجام داد. معمولا ترس بزرگ ترین مانع بیماران در مراجعه به پزشک است و به پیشروی بیماری کمک می کند چون اگر بیمار نترسد و زودتر به پزشک مراجعه کند، قطعا راحت تر درمان می شود.

دکتر هایر دریافته است که برقراری ارتباط با افرادی که اخیرا بیماری قلبی خود را مداوا کرده اند، بسیار آسان تر است. او می گوید: مردم از ناشناخته ها می ترسند. اگر آنها قبلا فرایند درمان را از نزدیک دیده باشند، راحت تر به معالجه جواب می دهند.

دکتر هایر به آن دسته افرادی که نگران مداوای بیماری خود هستند توصیه می کند، اهمیت آگاهی از وضعیت جسمانی خود را درک کنند. او می گوید: هیچ کس یک روش درمانی خاصی را به شما تحمیل نمی کند.

شما آزادید به هر کجا که می خواهید بروید و از نظر پزشکان دیگر مطلع شوید. ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. وقتی تصمیم می گیرید که بیماری خود را درمان کنید، بدانید که در برابر خود مسئول اید. سوالات خود را یادداشت کنید. با سوال کردن در مورد بیماری، خود را از سردرگمی نجات دهید. درباره ی روش های درمانی دیگر تحقیق کنید و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. این آگاهی می تواند زندگی تان را نجات دهد.

محققان دانشگاه میشیگان با مطالعه بر روی افرادی که از کمردرد رنج می بردند، دریافتند که مردم 10 برابر بیشتر از مواقع ضروری، فکر می کردند که باید تحت عمل جراحی قرار گیرند.