آیا با هر بار مژه زدن احساس سوزش در چشم ها دارید؟ آیا چشم های شما به آسانی دچار خستگی می شود؟ آیا در چشمانتان احساس سنگینی می کنید به حدی که انگار چیزی در چشمتان فرو رفته است؟ اگر پاسخ تمام این سوالات مثبت است، شما دچار خشکی چشم شده اید که امروزه در میان مردم بسیار شایع است و طبق اظهارات چشم پزشکان، بیشترین مشکلی که مردم به آنها مراجعه می کنند، همین مشکلات نام برده شده است. به ویژه افرادی که ساعات زیادی از روز را پشت کامپیوتر می گذرانند، بیشتر دچار خشکی چشم می شوند. این مشکل زمانی ایجاد می شود که چشم ها قادر به تولید مقدار کافی اشک نیستند و در نتیجه خارش، التهاب و قرمزی چشم و گاهی تاری دید ایجاد می شود. در صورت عدم درمان این مشکل، ممکن است چشم دچار مشکلات جدی تری شود. بنابر این در اولین فرصت به یک متخصص چشم مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید. در این مطلب چند ترفند برای مبارزه با خشکی چشم ارائه شده است.

1-از یک رطوبت ساز استفاده کنید

دستگاه رطوبت ساز رطوبت هوا را افزایش می دهد و از تبخیر بیشتر اشک چشم جلوگیری می کند. رطوبت بیشتر در هوا باعث بهتر شدن وضعیت چشم و کاهش خشکی خواهد شد.

2-پلک زدن را فراموش نکنید

به طور کلی پلک زدن یکی از مهم ترین کار ها هنگام ابتلا به خشکی چشم است. خیره شدن طولانی مدت به تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر باعث ایجاد خشکی چشم می شود. بهتر است بیشتر پلک زده و به چشمانتان استراحت دهید تا رطوبت مورد نیاز را تولید کند.

3-دوری از باد و جابجایی زیاد هوا

جابجایی زیاد هوا یکی از دلایل بروز خشکی چشم است. بهتر از از فشار مستقیم باد روی چشمهای خشود کاهش دهید و از چشمان خود با زدن عینک در برابر باد محافظت کنید.

4-شستشوی چشم ها

بسیاری از متخصصین چشم توصیه می کنند که چشم ها را به طور مداوم شستشو دهید تا خشکی چشم کاهش یابد. به ویژه شستشو با آب خنک می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

5-بدون عینک آفتابی از خانه خارج نشوید

نه فقط به خاطر تیپ و استایل خاص عینک آفتابی، بلکه برای حفاظت از چشم در برابر اشعه مضر آفتاب و آسیب های باد، عینک آفتابی را فراموش نکنید. در صورت عدم حفاظت از چشم در برابر این آسیب ها، چشم دچار خشکی بیشتر خواهد شد.