اگر زنان یک جفت کفش راحت به پا داشته باشند، دنیا را پیاده می توانند بگردند. یک جفت کفش باعث زیبایی و جذابیت بیشتر بانوان خواهد شد. با این حال، یک جفت کفش ناراحت، هرچقدر هم زیبا باشد، می تواند گریه ما را در آورد همچنین می تواند باعث آسیب رسیدن به پاها شود. مسئله ناراحت کننده در مورد کفش های جدید این است که پس از خریداری کردن و پوشیدن مدت کمی متوجه می شویم که برای پاها یا کوچک است و یا بزرگتر از سایز پاها است. این شرایط باعث می شود کفش ها در مدت کوتاهی کهنه و خراب به نظر برسند.

کفش های جدید ممکن است در اولین بار استفاده از آن به پاها آسیب رسانده و باعث ایجاد تاول شود. کشش کفش های جدید باعث نرم شدن آن می شود. برای این کار یک کیسه را پر از آب کرده و داخل کفش گذاشته و کفش ها را یک شب در فریزر نگه داری کنید. با یخ زدن آب حجم کیسه بیشتر شده و کفش دچار کشش شده و نرم می شود.

اگر می خواهید پس از خرید کفش های مورد علاقه خود دچار پشیمانی نشوید، بهتر است کفش را در طی ظهر و بعد از ظهر خریداری کنید. زیرا در وسط روز پاها کمی متورم شده و زمان مناسبی برای امتحان کردن کفش است. به این ترتیب وقتی تورم پاها از بین رفت، کفش کمی بزرگتر از پاها بوده و دچار ناراحتی و تنگی کفش نخواهید شد.

اگر روی کفش جدید چرمی نو و گران شما خراشی ایجاد شده نگران نباشید. تنها کافی است یک پنبه را آغشته به وازلین کرده و روی ساییدگی بکشید، و ناپدید شدن آن را مشاهده کنید.

اگر قصد دارید با پاشنه بلند های جدیدتان به مهمانی و یا عروسی بروید و قصد رقصیدن دارید، می توانید با چسباندن یک تکه کاغذ سمباده زیر کفش هایتان، از لیز خوردن خود روی زمین جلوگیری کرده و با خیال راحت برقصید و شاد باشید.

اگر کفش های شما به خصوص کفش های کتانی و کفش های مخصوص باشگاه، بوی بدی گرفته، می توانید با قرار دادن چای کیسه ای مصرف شده بوی نامطبوع آن را جذب کنید. روش دیگر از بین بردن بوی بد کفش، پاچیدن جوش شیرین در کفش، قبل از پوشیدن آن است.

برای تمیز کردن کفش هایی که در زمین تنیس و فوتبال می پوشید و یا در پیک نیک از آنها استفاده کرده اید، می توانید از یک پد لاک پاک کن استفاده کرده و تمامی آلودگی ها را از روی آن پاک کنید.

همه میدانیم تمیز کردن کفش های جیر سخت بوده و پاک کردن آن ها با دستمال مرطوب، باعث آسیب رسیدن به آنها می شود. برای پاک کردن آنها یک تکه نان تست می توانید استفاده کنید و به آرامی روی کفش بکشید و بدون هیچ گونه آسیب به کفش آن را تمیز کنید.