mahsho ba1

مه شو: موچین، بند انداختن و موم از جمله روش های رایج سنتی از بین بردن موهای زائد به شمار می آیند. توسط این روش های سنتی می توانید موها را از ریشه درآورید اما در این رابطه باید به نکاتی نیز توجه نمایید که برای سلامت پوست شما مهم هستند.

کندن و برداشتن مو های زائد توسط روش های مذکور می تواند به ریشه مو آسیب وارد سازد اما در اکثر موارد این کار هیچ تأثیر سوئی بر ریشه مو ندارد. البته این مسأله در مورد موهای ابرو صحت ندارد و از بین بردن موی ابرو به هر شکل خصوصا با این روش های سنتی می تواند عوارض بدی داشته باشد مثلا می تواند موجب رشد بسیار کند و یا دیر هنگام و یا گاهی حتی باعث عدم رشد مجدد موهای ابرو گردد. بنابراین، از کندن غیر لازم و نامناسب موهای ابروها بپرهیزید.

در مورد بند انداختن می توان گفت که این روش قدیمی که در طی آن آرایشگر با کمک نخ، موهای زائد را از بین می برد معایب و مزایای خود را دارد. از جمله عوارض آن می توان به دردناک بودن، خارش پوست، التهاب پوست و به وجود آمدن جوش و آکنه اشاره کرد.

گاهی با بند انداختن، پوست سرخ رنگ و ملتهب می گردد. گاهی نیز فولیکول مو عفونت می کند و رنگدانه های پوست تغییر می کنند. با بند انداختن، رشد موها کند می شود و مو پس از گذشت 3 تا 8 هفته شروع به رویش مجدد می کند.

اما بند انداختن دارای مزایایی نیز است. این روش نسبتا سریع، تمیز و ارزان قیمت می باشد و برای ابرو و پوست صورت مناسب است و نسبت به موچین درد کمتری دارد.

البته دقت نمایید که آرایشگر شما حتما از دستکش های تمیز استفاده کند و نخ نیز تمیز و بهداشتی باشد و از نیفتادن نخ بر روی زمین مطمئن گردید زیرا دست و نخ آلوده موجب آلودگی پوست شده و بسیاری از بیماری های پوستی مانند آکنه و جوش توسط آن به وجود می آیند.

موم انداختن نیز یک روش سنتی از بین بردن مو است که دارای معایب و محاسن خود نیز است. در مورد موم انداختن می توان گفت که موم باید گرم باشد البته نه به اندازه ای که پوست را بسوزاند. موم را بطور یکنواخت بر روی تمام پوست پخش کنید و روی آن نوار باریکی از جنس پارچه و یا سلفون بگذارید. بعد از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم، با یک حرکت سریع، نوار را از روی پوست بکشید.

موم انداختن را در منزل می توانید انجام دهید. این روش سنتی بسیار ارزان، سریع و قابل انجام در منزل می باشد. از آنجا که با موم انداختن، غیر از موهای زائد، سلول های مرده پوست نیز از بین می روند، بنابراین پس از موم انداختن، پوست لطیف و نرم می شود.

در مورد موم انداختن نکاتی وجود دارد که باید حتما به آنها توجه نمایید. از بهداشتی بودن وسایل اطمینان حاصل نمایید. دستها، موم، پارچه و یا سلفون مورد نظر باید کاملا تمیز باشند.

توسط این روش امکان دارد موها به شکل یکنواخت کنده نشوند. این روش ممکن است موجب عفونت پوست گردد ، بنابراین احتیاط های لازم را انجام دهید.

توسط موم احتمالا موهای کوتاه تر از 2 میلی متر کنده نمی شوند و موها پس از 3 تا 6 هفته رشد خواهند کرد.

حتما برای موم انداختن، پیش افراد حرفه ای بروید زیرا موم انداختن به طور اشتباه به مرور زمان موجب شل شدگی پوست می گردد.