mahsho m2

مه شو: برای مراقبت از مو نکات زیادی وجود دارد که در اینجا به نکاتی ضروری و مهم در ارتباط با نحوه شستشو و شانه زدن آن می پردازیم:

یکی از مهمترین نکات مراقبت از مو، شانه نزدن موی خیس می باشد. موی خیس بسیار انعطاف پذیر و حساس و شکننده است و با شانه زدن خواهد ریخت.

اگر می خواهید موهای شما پرپشت تر به نظر برسد آنها را یکدست کوتاه کنید.

سطح صاف لایه کوتیکول با مالش و دست زدن زیاد به موها به هم می ریزد. بنابراین، به موهای خود زیاد دست نزنید. تارهای شکننده مو نیز با انجام این کار کنده خواهند شد.

هنگام استحمام موهای خود را خوب آبکشی کنید تا اثری از شامپو و صابون بر روی آن نماند.

پوست سر را بخوبی ماساژ دهید. جریان خون با ماساژ پوست سر افزایش می یابد.

همیشه موهای خود را به آرامی و ملایمت شستشو دهید زیرا آب موجب تورم مو می گردد و موهای خیس نسبت به موی خشک شکننده تر و حساس تر است.

یک برس یا شانه مناسب برای شانه زدن موی خود انتخاب نمایید. یک شانه مناسب دارای دندانه هایی با فاصله است البته دندانه های شانه باید گرد و نرم باشد. شانه هایی با دندانه ای تیز مناسب نیستند. بهتر است از شانه های فلزی استفاده ننمایید.

اگر دندانه های شانه شما شکسته است دیگر از آن استفاده نکنید زیرا موجب آسیب و کنده شدن موها می شود.

حتما شامپوی مناسب موی خود را انتخاب نمایید و بیش از حد موهای خود را نشویید زیرا چربی طبیعی پوست سر از بین می رود و مو خشک می شود.

تعداد دفعات شستشوی مو بستگی به عوامل بسیاری همچون میزان چربی، محیط زندگی، جنس موها، فعالیت فیزیکی و نوع پوست دارد. به طوری که برخی از افراد نیاز به شستشوی هفتگی و برخی به شستشوی روزانه مو نیاز دارند.

آب گرم موجب باز شدن روزنه های پوست می شود، در صورتی که آب سرد باعث بسته شدن آنها می گردد. بهتر است در لحظه آخر استحمام، موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید.

هنگام شامپو زدن موهای خود را بالای سر جمع نکنید زیرا موجب گره خوردن آنها می گردد.