مه شو: بر خلاف تزریق بوتاکس که با فلج کردن عضلات زیر خطوط و چین و چروک ها ،موجب صاف شدن پوست می شود، پرکننده های تزریقی چین و چروک ، با پر کردن چین و چروک های پوست، موجب جوان سازی آن می گردند.در نتیجه، چین و چروک ها تقریبا ناپدید شده و پوست صاف تر و جوان ترنمایان خواهد شد.

filler

این پرکننده ها می توانند با حجم دادن گونه ها، لب های باریک و حتی دست ها، به عنوان حجم دهنده هم مورد استفاده دکترهای زیبایی قرار گیرند.

این روش درمانی، اقدامی ساده بوده که درزمان کوتاهی انجام می شود.اما فراموش نکنید که این فیلرها یا پرکننده ها هم ممکن است در برخی موارد واکنش هایی مثل آلرژی و تشکیل برجستگی های زیر پوست را به دنبال داشته باشند که گاهی این برجستگی های زیر پوستی می توانند دائمی شوند.

تغییر رنگ مایل به آبی پوست هم به عنوان یکی دیگر از عوارض این اقدام زیبایی باید مورد توجه افراد قرار گیرد.این تغییر شاید تا چندین ماه باقی بماند.اما در عین حال، درمانهایی هم برای رفع آن پیش بینی شده است.

در موارد بسیار اندک، چنانچه فیلرها به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، احتمال ازبین رفتن سلولهای پوستی هم وجود دارد.

به طور معمول، فیلرهای چین و چروک با اثرات بلند مدت، آنهایی هستند که عوارض جانبی بیشتری هم دارند.

به خاطر داشته باشید که هر نوع چین و چروکی هم با هم نوع پرکننده ای هم سازگار نخواهد بود.حداقل خطر و بهترین نتیجه، زمانی حاصل می شود که از فیلرهای مناسب و به روشی کاملا صحیح استفاده شود و به همین دلیل است که شما باید این کار را توسط بهترین و باتجربه ترین دکترهای زیبایی در این رشته انجام دهید تا از نتیجه کار مطمئن باشید.

بنابراین توصیه می کنیم قبل از تصمیم به انجام اینکار، حتما در خصوص مواردی مثل نوع چروک و خطوط صورت، مواد تشکیل دهنده فیلر مورد نظر و نحوه عملکرد آن و خطرات احتمالی و مزایای آن، با بهترین و مجرب ترین دکترهای زیبایی مشورت نموده و برترین گزینه را انتخاب نمایید.

یکی از پرطرفدارترین پرکننده های چین و چروک، اسید هیالورونیک است و انواع مختلف آن با کمی تفاوت و با نتایجی متفاوت کار می کند.

به طور کل، عوارض جانبی این نوع درمان بسیار نادر است، اما در عین حال گاهی ضمن تزریق ، قرمزی، تورم و کبودی ناشی از این روش را هم نباید نادیده گرفت. تغییر رنگ پوست هم ممکن است در برخی موارد بسیار اندک دیده شود که خوشبختانه اغلب با گذشت زمان بهبود می یابد.

نتایج حاصل از این روش، از چند ماه تا چند سال متغیر خواهد بود.

برخی تحقیقات در این زمینه حاکی از این است که تکرار تزریق ممکن است خود تحریکی برای کلاژن سازی طبیعی پوست باشد.به علاوه اینکار می تواند کاهش تعداد خطوط و چین ها را هم به دنبال داشته باشد.

شواهدی هم وجود دارند که نشان می دهند به مرور زمان، پر کننده های کمتری هم برای رسیدن به همان نتیجه قبل مورد نیاز خواهد بود.

زیبا و سلامت باشید.