honey1عسل در خیلی از محصولات زیبایی یافت می شود. شما می‌ توانید این محصولات را در مغازه‌ هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند، بیابید. جالب اینکه خیلی از این محصولات می‌ توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می‌ توانند در منزل ساخته شوند. اگر می‌ خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید، مواردی که درباره عسل می‌ گوییم را امتحان کنید. اما قبل از استفاده عسل بر روی پوستتان، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوستتان باشد تا زمانی که خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

پوستی روشن با حمام عسل:

برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دستتان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل، پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما بر روی پوستتان حرکت می‌ کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

وان عسل:

برای خوش بویی و نرمی پوستتان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

ماساژ عسل:

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

تمیز‌ کننده روزانه صورت:

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

موهای درخشان:

برای براق کردن موهایتان می‌ توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

نرم‌ کننده مو:

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌ توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته نمایید، سپس پوششی بر روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

جوهر پوست:

برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوستتان می‌ توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌ اید، استفاده کنید. آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید. با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌ توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل یک محصول فوق‌ العاده در زیبایی است، چراکه شامل آنزیمها، ویتامین‌ ها، و مواد معدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل صد درصد خالص باشد.