beauty 2

اصول سادۀ ضد پیری وجود دارند که برای پوست، بسیار مفید هستند و می‌توانند چروک ها را کمتر کرده و روند پیدایش آنها را به تأخیر بیندازند.

به جای لوازم آرایش، از کرم های ضد پیری استفاده کنید. به هر روشی پوست تان را مرطوب نمایید. مواد حاوی آنتی اکسیدان بخورید. پوست خود را در مقابل آفتاب محافظت کنید. سیگار نکشید.

رتینول و اسیدهای میوه جات برای تجدید و بازسازی سلول ها، آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد و فیلترهایی در مقابل اشعه های ماورابنفش، همگی موادی هستند که در ترکیب کرم های ضد چروک وجود دارند. اما حفظ وضعیت پوست و مبارزه با پیری آن توسط روش های ساده تری نیز امکان پذیر می باشد. البته استفاده از یک کرم ضد چروک در کنار به کارگیری این توصیه ها، برای بهره بردن از تمام امکانات، شرایط را ایده آل می‌سازد.

به هر روشی پوستتان را مرطوب نمایید:

مرطوب سازی پوست به میزان کافی بسیار ضروری است. این کار باید در دو سطح انجام گیرد: از درون بدن و از طریق نوشیدن آب به طور منظم و به میزان کافی در طول روز، و با استفادۀ کرم های مرطوب کنندۀ صورت، گردن و سینه به شکل روزانه و حتی دو بار در طول روز (صبح و شب). یک استراتژی برای پیشگیری از پیری پوست، مرطوب سازی پوست به میزان کافی می باشد و توصیه می‌شود که بعد از سن بلوغ آغاز گردد.

مواد حاوی آنتی اکسیدان بخورید:

این امر هم در دو سطح امکان پذیر است: اگر پوست شما از بیرون توسط یک کرم ضد چروک با عناصر آنتی اکسیدانی تغذیه می‌شود، این تغذیه شدن را باید از درون و به کمک مواد خوراکی نیز انجام دهید. پس در هر سنی، تغذیه خود را سرشار از آنتی اکسیدان کنید. آنتی اکسیدان ها به میزان بسیار زیاد در میوه ها و سبزیجات موجود هستند اما آنها نیز کاملاً بی ضرر نیستند. توصیه می‌شود که تغذیه ای متعادل و بسیار متنوع داشته باشید.

پوست خود را در مقابل آفتاب محافظت کنید:

اشعه های ماوراء بنفش دشمنان پوست شما هستند. بی دلیل زیر اشعه های آفتاب قرار نگیرید. در صورت قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، کلاه لبه دار به سر بگذارید و به طور مرتب و به میزان زیاد کرم های ضد آفتاب روی پوست تان بمالید.

سیگار نکشید:

استعمال دخانیات نیز مانند اشعه های ماوراء بنفش، یکی از عوامل قدرتمند ایجاد چین و چروک می باشد. دخانیات به میزان قابل توجهی، تشکیل رادیکال های آزاد را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، در رگ های خونی مانع گردش خون می‌شود، که این موضوع تحت عنوان اکسیژناسیون نامناسب پوست تعبیر می ‌شود و در نتیجه، پوست دچار پیری زودرس می‌گردد.