مه شو:با دانستن دلیل اصلی ریزش مو،می توان به راحتی آن را درمان کرد

به نظر می رسد مهم ترین بخش زیبایی خانم ها موهای آنهاست ،چرا که موهای سالم و درخشان ،شما را بسیار زیباتر و جذاب تر نشان خواهد داد.اما متاسفانه امروزه ریزش مو یکی از مشکلات رایج و رو به افزایش بوده و افراد مبتلا به آن ،همواره در جستجوی راه حل های مفید و موثر برای حل این معضل هستند.

sh

در نظر گرفتن نکات به ظاهر زیر ،شما را در حل مشکل ریزش مو ها ،متعجب خواهند ساخت.

-دریافت اکسیژن کافی برای پوست ومو ی سر بسیار حیاتی و ضروری است،بنابراین در انتخاب و استفاده از هر مانعی مثل کلاه ،کلاه ایمنی،کلاه گیس و ... که مانع از رسیدن اکسیژن کافی به پوست سر شود ،بسیار دقت کنید.

موها از پروتئین ساخته شده اند ،از این رو بهتر است در رژیم غذایی خود توجه خاصی به پروتئین داشته باشید،چرا که این کار به کاهش ریزش موهای شما بسیار کمک خواهد کرد، برای این منظور و دریافت پروتئین کافی ، غذاهایی مثل تخم مرغ ،گوشت قرمز،ماهی و انواع ماکیان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

-ماساژ دادن یکی دیگر از روش های بسیار مفید در افزایش رشد موها و کمک به رشد موهای جدید محسوب می شود،برای کسب نتیجه بهتر ،موها را با یک روغن مینرال ماساژ دهید.

-مو های خیس را هرگز شانه نکنید،چرا که موها بسیار آسیب پذیر ترند ،بنابراین وقتی موها در حال خشک شدن هستند ، به آرامی آنها را شانه کنید.

-اگر موهای نازک یا کم پشتی دارید ، صبر کنید تا بیشتر خشک شوند ،چون ممکن است با کشیده شدن یا شانه کردن ،شکسته یا کنده شوند.

-برای جلوگیری از ریزش موها ،از نرم کننده استفاده کنید . این نرم کننده خانگی را خودتان می توانید تهیه کنید؛برای اینکار تخم مرغ ،ماست و لیمو را با هم مخلوط کرده و آنرا روی موها بمالید،بعد به مدت یک ساعت موها را در حوله ای بپیچید و سپس آنرا با آب گرم بشوئید.نتیجه باور نکردنی است!

برای تقویت پوست و موی سر ،خمیری از دارچین ،عسل و روغن زیتون درست کنید و آنرا روی پوست سر و ریشه موها بمالید ،چند دقیقه صبر کنید بعد موها با شامپو بشوئید.

به عقیده بهترین دکترهای زیبایی، ریزش موها می تواند در نتیجه کمبود کالری دریافتی شما هم اتفاق بیفتد،بنابراین از مصرف کالری کافی ،البته نسبت به سن ،وزن و قد خود ، اطمینان حاصل کنید.