mahsho mask3

مه شو: با سبزیجات، انواع ماسک های ساده خانگی را برای درخشندگی پوست خود بسازید. سبزیجات گوناگون، علاوه بر درمان برخی از مشکلات پوستی، باعث بهبود پوست و زیبایی بخشی آن نیز می گردند. در اینجا قصد داریم شما را با برخی از ماسک های مفید گیاهی آشنا سازیم:

1- ماسک گوجه فرنگی:

برای به دست آوردن پوستی زیبا، ابتدا یک گوجه فرنگی را کاملا له کرده و به شکل پوره درآورید. سپس آن را در مخلوط کن ریخته و چند قطره آب لیمو را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر خاک رس به آن اضافه نمایید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. پوست تمام صورت و گردن خود را کاملا با این ماسک بپوشانید. اجازه دهید این ماسک، روی پوست صورتتان خشک گردد. بعد از آن می توانید پوست خود را با آب سرد کاملا بشویید.

2- ماسک هویج:

هویج سرشاز از ویتامین A می باشد و برای پوست های حساس مفید است. هویج، درمان کننده آکنه و جوش های سرسیاه به شمار می آید و باعث بهبود تغییرات رنگ پوست می گردد.

آب یک عدد هویج را با چند قطره آب لیمو، عسل و شیر ترکیب نمایید. سپس پوست خود را به مدت 2 دقیقه با این ماسک به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید آن ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. با این ماسک می توانید لکه های سیاه موجود بر پوست اطراف زانو و آرنج را نیز درمان کنید.

3- ماسک سیر:

سیر غنی از ویتامین های A، C و E است و پوست را از اشعه های مضر نور خورشید و رادیکال های آزاد محافظت می کند. برای تهیه ماسک سیر کافیست که سیر را کاملا له کرده و آن را در یک کاسه بریزید. سپس به آن، یک دوم قاشق غذاخوری آرد ذرت، پودر چوب صندل و آب لیمو اضافه نمایید. آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید و در آخر چند قطره شیر نیز به آن بیافزایید. پوست خود را کاملا با این ماسک بپوشانید و پس از 10 دقیقه، صورت خود را با آب سرد بشویید.

توجه:

به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه چین و چروک، هیچ یک از ماسک ها را بر پوست دور چشم استفاده نکنید زیرا پوست دور چشم بسیار حساس می باشد.