josh1

مه شو:

جوش های سرسفید:

جوش های سرسفید، جوش های کوچک سفید برجسته ای هستند که توسط تجمع سبوم سخت یا تجمع چربی در منافذ پوست ایجاد می شوند. این تجمع، زمانی به وجود می آید که سبوم؛ یک فولیکول مویی را مسدود می کند که در قسمت های عمیق تر پوست وجود دارد.

درمان خانگی جوش های سرسفید:

1- آنها را به زور خارج نکنید. مصرف زیاد آب ، میوه های تازه و آب میوه ها به شما کمک خواهد کرد.

2- دانه هایی مانند بادام ( پودر بادام را با عسل مخلوط نمایید) و تونیک های پوست ( تونیک هایی عاری از هرگونه اسید یا الکل) را با هم ترکیب نمایید و سپس به منظور خارج کردن این جوش های سر سفید، این ترکیب را بر روی مناطق آسیب دیده بطور منظم بمالید.

جوش های سرسیاه:

جوش های سرسیاه، زمانی به وجود می آیند که سلول های مرده پوست و سبوم، فولیکول موی نزدیک سطح پوست را مسدود می کنند. جوش های سرسیاه باعث می شوند که منافذ پوست چرب، بزرگتر شده و بافت خشن و درشت گردد. با مسدود شدن یک روزنه، جوش ها پدیدار می شوند. جوش های سرسیاه مسبب ایجاد آکنه هستند.

درمان خانگی جوش های سرسیاه:

1- به زور جوش را خارج نکنید. میوه های زیادی مصرف نمایید. آب و آب میوه های زیادی بنوشید.

2- پوست خود را با آب پاک و تمیز نگه دارید.

3- صورت خود را با صابون های دارویی و آب گرم شستشو دهید.

4- چای سبز که آنتی اکسیدانی قوی است را خریداری نمایید. پس از نوشیدن چای سبز، چای کیسه ای را باز کرده و محتویات آن را به عنوان اسکراب صورت، استفاده کنید. این اسکراب نسبت به اسکراب های تجاری، دارای سایش کمتری است و در نتیجه، احتمال کمی وجود دارد که تولید چربی را تحریک سازد که مشکل جوش های سرسیاه را تشدید می کند.هفته ای دوبار این کار را انجام بدهید. انجام بیشتر این کار، احتمالا محرک پوست شما خواهد بود. پس از آن، از روغن جوجوبا بعنوان یک مرطوب کننده، استفاده کنید. از آنجا که این چربی، به چربی طبیعی پوست ما بسیار شبیه است؛ سبوم، منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد و پوست فوق العاده نرم خواهد شد.