mahsho a7

مه شو: پیری پوست چیست؟ با گذر زمان و با بالا رفتن سن پوست بدن کم کم دچار افتادگی می شود. در واقع، شل شدگی پوست و چروکیدگی آن را پیری پوست می دانند.

هنگامی که پوست پیر می شود، انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و دیگر زیبایی و لطافت خود را نخواهد داشت. ظاهر شدن جوش های سرسیاه بر روی گونه ها و پوست دور چشم نیز از جمله نشانه های پیری پوست به شمار می آیند.

زمانی که پوست پیر می شود، رنگ پوست خصوصا پوست افراد سفید پوست کدر می شود و شفافیت خود را از دست می دهد.

پوست دست ها شکننده، نازک، پر چین و چروک، شل و کدر می گردد. امکان دارد لکه های قهوه ای و یا لکه های سفید رنگ که فاقد رنگدانه هستند بر روی پوست دست پدیدار شوند.

آن بخش هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار می گیرند، زرد رنگ شده و ضخیم می شوند و چین و چروک های عمیق نیز در آنها دیده می شوند.

عوامل بسیاری در پیری پوست مؤثر هستند که عبارتند از: استرس، فشار های عصبی، خشکی پوست، مواد آرایشی، تغذیه نادرست، کمبود آب بدن، نور آفتاب، عوامل وراثتی، آب های آهکی، آب داغ و عدم مراقبت های لازم و ضروری پوست.

از میان همه عوامل مذکور آفتاب و خشکی پوست در ایجاد پیری پوست بیشتر از همه مؤثر هستند. بنابراین، پوست خود را با استفاده از عینک آفتابی ، کرم های ضدآفتاب مناسب، کلاه نقابی، کرم های مرطوب کننده، آب کافی و خوردن میوه ها و سبزیجات گوناگون از مضرات آفتاب و خشکی پوست نجات دهید.

آب هایی که دارای املاح زیاد هستند مانند آب هایی که آهک و گچ دارند برای پوست نامناسب می باشند. آب داغ و آب خیلی سرد برای پوست مضر هستند. سعی کنید از آب ولرم و یا سرد برای شستشوی پوستتان بهره بگیرید. نکته مهم این است که آب باران نیز آب مناسبی برای پوست نمی باشد.

به تغذیه و میزان آب مصرفی روزانه خود توجه بسیار نمایید زیرا میوه ها و سبزیجات و آب کافی پوست را هیدراته می کنند.

هرزگاهی به نزد پزشک متخصص پوست بروید و پوست خود را چک کنید.

مراقبت های پوست را جدی پیگیری نمایید؛ به عنوان مثال، از صابون های قلیایی که محرک پوست هستند هیچگاه استفاده ننمایید زیرا سیستم دفاعی پوست را از بین می برند. حتما در انتخاب نوع شامپو و صابون خود دقت لازم را داشته باشید.