مه شو: برای بهبود و درمان جای جوش ها، روش های طبیعی و شیمیایی زیادی وجود دارد.بسیاری از این روش ها سریعتر شما را به نتیجه می رسانند اما متاسفانه آثار جانبی مثل خشکی بیش از حد پوست و حساسیت بعد از آن می تواند تا حدی آزار دهنده باشد.توصیه متخصصان پوست این است که حتما با مشورت پزشک از روشهای شیمیایی استفاده کرده و هیچ داروی شیمیایی را بدون صلاحدید پزشک ، بر روی پوست خود امتحان نکنید.اما در عین حال، راههای طبیعی بی خطر و بدون عارضه ای وجود دارند که می توانند در بهبود و درمان این جوش ها بسیار موثر باشند.

ar4-2885

در این مقاله، چند راه حل طبیعی را برای این منظور به شما معرفی خواهیم کرد:

از آفتاب دوری کنید

تا جایی که می توانید کمتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.اما در صورت لزوم، حتما از ضد آفتاب مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.نور خورشید، موجب تیره تر شدن لکه ها و جای جوش ها شده و بهبود آنها را به تاخیر خواهد انداخت.

بر روی جوش ها سیر بمالید

سیر با داشتن خاصیت ضد میکروبی بسیار قوی می تواند موجب بهبود جوش و بخصوص انواع آکنه ها شود.

برای این منظور، یک حبه سیر را از وسط به دو نیم کرده یا آن را رنده کرده و روی جوش ها قرار دهید.20-15 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

از عسل استفاده کنید

در مقالات گذشته در مورد معجزه عسل صحبت کردیم.در مورد جوش ها و جای جوش هم می توانید از این موهبت الهی بهره ببرید.

این آنتی بیوتیک طبیعی فوق العاده مفید موثر بوده و حالت چسبندگی ان موجب بیرون کشیدن آلودگی ها از منافذ پوست می شود.

برای اینکار، 2 قاشق غذاخوری عسل را با با یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت بمالید.15-10 دقیقه صبر کرده و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا را هرگز دست کم نگیرید

آلوئه ورا برای از بین بردن جوش ها و جای جوش، معجزه می کند.

این گیاه عالی، بدون ایجاد هیچ گونه حساسیت و عوارضی مثل خشکی پوست، برای تمامی انواع پوست کاملا مناسب بوده و از آن به خوبی مراقبت خواهد کرد.

برای بهره بردن از خواص این گیاه اعجاب اگیز کافی است بعد از هر بار شستشوی پوست، ازژل داخل برگ آن به عنوان یک مرطوب کننده بی نقص استفاده کنید.

پس از مدتی شاهد تغییرات شگرفی بر روی پوست خود خواهید بود.

جوش شیرین را فراموش نکنید

این لایه بردار طبیعی، علاوه بر لایه برداری پوست، آثار التهاب و قرمزی پوست را هم برطرف خواهد کرد.

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و مثل یک خمیر آن را روی جوش ها و جای جوش بمالید.وقتی این خمیر خشک شده و دوباره حالت پودری پیدا کرد، می توانید پوست را با آب گرم بشویید.هر روز این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.